کد خبر 1474230
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
ارزیابی چین و روسیه از وضعیت اوکراین به هم نزدیک است

مشاورسیاست خارجی رئیس جمهور روسیه اعلام کرد روسای جمهور این کشور و چین مهمترین موضوعات کنونی در عرصه بین الملل را مورد بحث قرار خواهند داد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اینتل ریپابلیک، مشاور سیاست خارجی رئیس جمهور روسیه اعلام کرد ارزیابی های دولت چین از نبرد اوکراین با دیدگاه روسیه قرابت دارد.

«یوری اوشاکوف» مشاور سیاست خارجی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز جمعه اعلام کرد که عمده ارزیابی‌های چین از وضعیت کنونی در اوکراین، با دیدگاه روسیه از وضعیت کنونی مطابقت دارد.

مقام ارشد دولت روسیه با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور چین از مسکو گفت پوتین و «شی جین پینگ» قرار است حساس ترین موضوعات از جمله وضعیت فعلی در عرصه بین المللی را در جریان دیدار خود به بحث و گفتگو بگذارند.

اوشاکوف یادآور شد که دو کشور روسیه و چین از سطح روابط دوجانبه خود راضی هستند، زیرا در این رابطه رهبر و پیرو وجود ندارد و این یک تعامل استراتژیک میان دو شریک است.

رویترز به نقل از «منابع آگاه» اعلام کرد شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هفته آینده به مسکو سفر خواهد کرد.

چین و روسیه در سالهای اخیر تحت دکترین اتحاد در برابر غرب به هم نزدیک شده‌اند. چین تاکنون عملیات نظامی روسیه در اوکراین را محکوم نکرده و آشکارا نیز حمایت نکرده است و در عین حال تلاش کرده روابط خود را با مسکو تقویت کند.

همکاری چین و روسیه نه تنها در زمینه نظامی و امنیتی بلکه در قلمروهایی نظیر اقتصاد، سیاست، دیپلماسی، فرهنگ، علم و فناوری و بهداشت عمومی بسیار انعطاف پذیر و جامع و در پاره ای موارد بسیار متمرکز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس