کد خبر 1474520
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶

طلای سوخته اصطلاحی از که در باره انواع زیورآلات از جنس طلا به کار برده می شود که رنگ آن ها کهنه شده است، معمولاً انواع زیورآلات طلا بعد از استفاده های مکرر و به مرور زمان با تغییر رنگ همراه هستند که به دلیل استفاده از مواد شوینده یا انجام امورات خانه داری این اتفاق می افتد.

روش هایی برای از بین بردن این رنگ سوخت به وجود آمده تا به واسطه آن رنگ زیورآلات طلا به حالت اولیه خود باز گردد. اینکه چگونه طلای سوخته را تمیز کنیم و آیا می توان از روش های خانگی برای این اقدام استفاده کرد از مهم ترین نکاتی است که امروز به بررسی آنها خواهیم پرداخت برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره با ما همراه باشید.

دلایل تغیر رنگ طلا

طلای سوخته را چگونه تمیز کنیم؟

همان‌طور که می‌ دانید زیورآلات قیمتی در میان خانم ها از اهمیت زیادی برخوردار هستند به همین دلیل آنها برای نگهداری از این وسایل روش‌های زیادی را به کار می‌برند. اما برخی از این زیورآلات به صورت دائمی با آن ها همراه است مثل انگشتر یا دستبند زنانه که استفاده مکرر از طلا و مواجه شدن آن با مواد شوینده، گرد و غبار و سایر عوامل باعث از بین رفتن حالت نو و تازگی آن می شود که در نهایت تغییر رنگ را برای این وسایل به همراه دارد.

تغییر رنگ طلا که در اصطلاح به طلای سوخته شهرت دارد یکی از اتفاقات بدی است که به مرور زمان تاثیرات منفی روی رنگ طلا خواهد گذاشت. برای برطرف کردن این مشکل باید در زمان استفاده از مواد شوینده زیورآلات خود را کنار بگذارید، اما گاهی به دلایل مختلف نمی توان مدام این کار را انجام داد و انواع زیورآلات با تغییر رنگ همراه هستند که می توانید با استفاده از روش های مفید و کاربردی سوخته آنها را از بین ببرید:

4 روش موثر برای تمیزکردن طلای سوخته

طلای سوخته را چگونه تمیز کنیم؟

با توجه به اینکه تغییر رنگ طلا تأثیر منفی بر روی ظاهر آن دارند چنانچه با این مشکل مواجه شدیم می توانید از روش های خانگی کم هزینه استفاده کنید برخی خانم ها در زمان مواجه شدن با این مسئله بدون فوت وقت به طلاساز مراجعه می کند. دقت داشته باشید که این اقدام می‌تواند یک راهکار سریع و بدون دردسر باشد اما اگر به طلاساز دسترسی نداشتید می توانید با استفاده از مواد موجود در منزل رنگ طلای سوخته را برطرف کنید. روش های خانگی اقدامات صددرصدی هستند که به شما در تمیز کردن طلایی سوخت کمک می کند این اقدامات شامل موارد زیر هستند:

جوش شیرین

جوش شیرین ماده ای است که برای تمیز کردن انواع فلزات مورد استفاده قرار می گیرد، در واقع قابلیت‌های این ماده برای از بین بردن کدری ها و گرد و غبار سبب شده که انتخاب ایده‌آلی برای این کار باشد اگر قصد تمیز کردن طلای سوخته در منزل را دارید می توانید مقداری جوش شیرین را بر روی طلا بپاشید و آن را در یک مکان ثابت نگه دارید.

به‌ مرور زمان دانه های جوش شیرین وارد بافت طلا شده و آلودگی های سطحی آن را از بین می برند البته توجه داشته باشید که جوش شیرین می تواند تاثیرات منفی بر روی سنگ های قیمتی داشته باشد به همین دلیل پیشنهاد می کنید در صورت داشتن زیورآلات با سنگهای قیمتی به سراغ راه کارهای دیگر بروید.

سرکه

مواد اسیدی تاثیرات زیادی بر روی فلزات موجود در طبیعت دارند به همین دلیل سرکه به عنوان یکی از راهکارهای برطرف کردن مشکلات طلای سوخته مورد استفاده قرار می گیرد. برای این کار می‌توانید از ترکیب سرکه و جوش شیرین استفاده کنید تا قدرت این مدل را افزایش دهید مخصوصاً اگر قصد دارید طلاهای سفید را نونوار کرده و براقیت و درخشانی اولیه را به آنها بازگردانید.

برای این کار می‌توانید زیورآلات را در محلول سرکه و جوش شیرین قرار دهید و پس از گذشت چند دقیقه آنها را خارج کرد و با آب سرد بشویید. یادآور می شویم که پس از شستشو حتماً با استفاده از دستمال نخی این زیورآلات خود را پاک کرده و از نفوذ قطرات آب به لایه های داخلی طلا جلوگیری شود.

تاید

طلای سوخته را چگونه تمیز کنیم؟

چگونه می توانیم طلای سوخته را تمیز کنیم؟ این سوال پاسخ های زیادی را به همراه دارد و شما می توانید با استفاده از مواد مختلف این اقدامات را انجام دهید اما اگر قصد دارید در منزل این کار را انجام دهید می توانید از مواد شوینده مخصوصاً تاید و پودرهای لباسشویی استفاده کنید.

برای این کار مقداری پودر را در یک لیوان آب حل کرده و سپس تمامی زیورآلات خود را درون آن قرار داد و با استفاده از پنبه یا انگشت روی طلا و زیورآلات خود را دست بکشید. این کار را حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه انجام داده و سپس زیورآلات خود را آبکشی کنید با این اقدام تمامی گرد و غبار را که داری بعد از روی طلا پاک می شود.

آبلیمو

از دیگر روش هایی که می تواند بر روی طلای سوخته تاثیرگذار باشد آبلیمو است، همان طور که می دانید آبلیمو در دسته ماده های تمیز کننده خانگی قرار می‌گیرد که می‌تواند باعث درخشانی زیورآلات شما شود. اگر بر روی انواع زیورآلات لکه هایی ایجاد شده می توانید آن را با استفاده از آبلیمو یا سایر شوینده ها پاک کنید. برای این کار برشی از یک لیمو را روی سطح طلا بکشید یا اینکه طلای خود را در آبلیمو قرار دهید. برای پاک کنندگی بیشتر می‌توانید مقداری مایع ظرفشویی را به آبلیمو اضافه کنید و سپس زیورآلات را درون آنها قرار داده و پس از گذشت حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه آنها را شستشو دهید.

جمع بندی

روش های زیادی برای تمیز کردن طلای سوخته وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. محلول های متفاوتی نیز در بازار وجود دارند که برای تمیز کردن طلای سوخته از آن ها استفاده می شود اگر قصد دارید در منزل این کار را انجام دهید روش های فوق به شما کمک می کنند. این روش ها برای پاک کردن انواع فلزات نیز کاربردی هستند و می توانید انواع دستبند مردانه استیل، گردنبند نقره، انگشتر تیتانیوم و.... را با این روش ها درخشان و براق کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس