کد خبر 1474524
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹

در سال‌های اخیر امکان خرید خودرو برای متقاضیان، از طریق بسترهای مختلفی فراهم شده است. بازار بورس کالا یکی از همین بسترهای خرید خودرو در ایران است. خرید خودرو از بورس کالا از 28 اردیبهشت 1401 برای تمامی افراد مهیا شده است. در این بازار خودروهای مختلفی نظیر لاماری، دیگنیتی، پژو 207، سمند سورن و ... عرضه شده است. متقاضیان می‌توانند از طریق کارگزاری‌ها برای خرید خودرو در بورس اقدام کنند. در ادامه، جدیدترین جزئیات این بازار پرطرفدار را بررسی می‌کنیم.

فرایند خرید ماشین از بورس کالا

همان‌طور که اشاره کردیم، بعد از شرایط خرید خودرو به روش قرعه‌کشی، امکان خرید خودرو از اردیبهشت سال 1401 برای متقاضان خرید خودرو فراهم شد. متقاضیان برای خرید ماشین از بورس کالا، باید در گام اول کد معاملات بورس کالا دریافت کنند. کارگزاری آگاه یکی از بهترین گزینه‌ها برای دریافت کد بورس کالا و ثبت نام ماشین در بورس محسوب می‌شود. به همین منظور قصد داریم فرایند ثبت نام و دریافت کد بورس کالا از طریق کارگزاری آگاه را در این مطلب آموزش دهیم.

جدیدترین جزئیات درباره عرضه خودرو از بورس کالا

چگونه کد بورس کالا بگیرم؟

برای ثبت نام و دریافت کد بورس کالا به منظور خرید خودرو، کافی است از طریق سامانه آنلاین ثبت نام کد معاملات بورس کالا کارگزاری آگاه، به نشانی agah.ebgo.ir اقدام کنید. بعد از ورود به سامانه، باید گزینه «اخذ کد آنلاین در بورس کالا» را انتخاب کنید. در ادامه با وارد کردن کد امنیتی و کد تایید ارسال شده به شماره همراه‌تان، می‌توانید فرایند ثبت نام خود را شروع کنید.
دقت داشته باشید که مشخصات مورد نیاز را به صورت صحیح در کادرهای مربوطه وارد کنید. در انتهای مراحل ثبت نام، باید مدارک مورد نیاز را در سامانه بارگذاری کنید. در آخر پیام موفقیت‌آمیز بودن ثبت نام کد بورس کالا از طریق کارگزاری آگاه به شما نمایش داده خواهد شد. کد بورس کالا شما بعد از تایید مشخصات و مدارک بارگذاری شده، نهایتا تا دو روز کاری آینده صادر می‌شود. در صورتی که حتی یکی از اطلاعات درج شده در مرحله ثبت نام صحیح نباشد، امکان شروع معاملات برای شما وجود ندارد. یکی از الزامات مهم به منظور فعالیت در بورس کالا و به خصوص خرید خودرو از این بازار، افتتاح حساب وکالتی است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

چگونه حساب وکالتی افتتاح کنم؟

حساب وکالتی یک حساب مجزای بانکی است که افتتاح آن برای افرادی که قصد خرید خودرو از بورس کالا دارند، الزامی است. در صورت ثبت نام و دریافت کد بورس کالا از طریق کارگزاری آگاه، به منظور افتتاح حساب وکالتی، می‌توانید به یکی از شعب بانک ملت یا سامان مراجعه کنید. دقت داشته باشید که قبل از مراجعه حضوری به بانک، فرم مربوط به افتتاح حساب بانکی را در انتهای فرایند ثبت نام در سامانه کارگزاری آگاه دریافت کنید.
بعد از افتتاح حساب وکالتی، باید مشخصات حساب را در سامانه ثبت نام کد بورس کالا آگاه وارد کنید. برای این کار باید وارد سامانه به نشانی agah.ebgo.ir شوید. بعد از ورود، گزینه «اعلام شماره حساب وکالتی و در اختیار» را انتخاب کنید و اطلاعات مورد نیاز را در صفحه جدید درج کنید. به این ترتیب تمام فرایند ثبت نام و دریافت کد بورس کالا شما به منظور خرید ماشین از بورس کالا، تکمیل می‌شود.

مراحل خرید ماشین از بورس کالا

بعد از دریافت کد معاملات بورس کالا و افتتاح حساب وکالتی، می‌توانید از طریق سامانه معاملات بورس کالا آگاه به نشانی agah.ebgo.ir برای ثبت سفارش خودرو مورد نظر اقدام کنید. دقت داشته باشید که امکان سفارش‌گذاری روی خودروها در هر بازه زمانی مقدور نیست. شما باید با توجه به اطلاعیه‌های منتشر شده از نهادهای قانونی به منظور خرید خودرو از بورس کالا توجه کنید. هر خودرو در روز و زمان مشخص در سامانه معاملات قرار می‌گیرد و شما می‌توانید سفارش خود را در آن زمان ثبت کنید.
برای ثبت سفارش باید از بخش منو «خرید از بورس» گزینه «خرید خودرو» را انتخاب کنید. با این کار اطلاعیه عرضه تمام خودروهای عرضه شده در بورس کالا، نمایش داده می‌شود و به اطلاعیه ثبت سفارش خودرو مورد نظر دسترسی خواهید داشت. در ادامه با انتخاب دکمه «ثبت سفارش خودرو» می‌توانید سفارش خود را در بورس کالا ارسال کنید.

سخن آخر

خرید خودرو در بورس می‌تواند راهکاری باشد برای سامان دادن به بازار این کالای پردردسر! قیمت‌گذاری خودرو در بورس به روش حراج باز انجام می‌شود و در این روش، عرضه و تقاضا قیمت را تعیین می‌کنند. تمامی جزئیات لازم، در آگهی پیش از عرضه به اطلاع عموم می‌رسد و سازمان بورس و اوراق بهادار، بر تمامی فرایندها نظارت دقیق دارد. در حال حاضر تنها مشکل، محدودیت در حجم و مدل خودروهای عرضه شده است. با این حال، اگر قصد خرید خودرو دارید، بهتر است زودتر برای دریافت کد بازار فیزیکی بورس کالا و افتتاح حساب وکالتی اقدام کنید. شاید به زودی خودروی مد نظر شما نیز در بورس عرضه شود و فرصتی برای خرید با بهترین قیمت به دست آورید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس