کد خبر 1474663
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
قیمت میوه شب عید اعلام شد؛ 30 درصد پایین‌تر از قیمت‌های میوه در پایتخت

کمیته ملی راهبری تنظیم بازار میوه، قیمت میوه شب عید شامل مرکبات و سیب را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، مرتضی معتمد اظهار کرد: کمیته ملی راهبری تنظیم بازار میوه، قیمت میوه شب عید را اعلام کرد که برای تهران پرتقال تامسون کیلویی ۱۷ هزار تومان، سیب قرمز ۲۷ هزار و ۵۰۰ و سیب زرد ۲۹ هزار تومان تعیین شده است.

معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: در حال حاضر در سطح شهر تهران میانگین قیمت هر کیلو سیب زرد ۴۳ هزار و ۵۰۰، سیب قرمز ۳۹ هزار و پرتقال تامسون ۲۸ هزار تومان است، ‌قیمت‌هایی که برای فروش به تصویب رسیده حدود ۳۰ درصد پایین‌تر از این قیمت‌ها در بازار است.

وی با بیان اینکه مصوب شده است که قیمت در بیش از ۱۸۰۰ غرف تعاون روستایی سطح کشور ۱۰ درصد پایین تر از قیمت بازار عرضه شود،‌ گفت: کارشناسان، قیمت میوه در سطح استان را معدل‌گیری می‌کنند و ۱۰ درصد پایین‌تر از آن عرضه خواهند کرد، اما در برخی موارد مانند استان تهران حدود ۳۰ درصد زیر قیمت میانگین سطح بازار به فروش می‌رسد.

وی در پاسخ به این سوال که از نظر ذخیره‌سازی و تأمین چه اقداماتی انجام شده است؟ اظهار داشت: همه میوه‌های مورد نیاز برای ایام عید ذخیره‌سازی شده و هیچ مشکلی از نظر تأمین نیست و فراوانی به اندازه‌ای است که صادرات هم داشته ایم.

محمدحسین برومندی معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز پیش از این به خبرنگار فارس گفته بود: ۸۵۰ هزار تن سیب و پرتقال در سردخانه‌های کشور ذخیره‌سازی شده و هیچ مشکلی از نظر تأمین وجود ندارد.

همچنین معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در این‌باره گفته بود:‌ در حال حاضر ۷۰ درصد از میوه‌های ذخیره‌شده توزیع شده و مابقی تا ۱۳ نوروز به تدریج به بازار عرضه می‌شود، میوه‌ها از نوع درجه یک هستند و کیفیت بسیار بالاتری از محصولاتی که در سطح بازار و یا میادین میوه و تره‌بار به فروش می‌رود، دارند.

به گفته معتمد، امسال روش تنظیم بازار میوه شب عید متفاوت از سال‌های قبل است، ‌کمیته ملی راهبری تنظیم بازار میوه تعیین شده و تنظیم بازار به بخش خصوصی محول شده اما نظارت‌های آن با سازمان تعاون روستایی و تحت نظارت کمیته ملی راهبری تنظیم بازار میوه انجام می‌شود، بر این اساس طرح نهایی تنظیم بازار با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران مصوب و به استان‌ها ابلاغ شده است. به موجب این تصمیم در هر استان کمیته‌ راهبری تشکیل شده که ریاست آن را روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها برعهده دارند و استانداری‌ها، ‌بخش صنعت و معدن، سازمان حمایت و سازمان بازرسی و تمام دستگاه‌های متولی و مجری تنظیم بازار در این کمیته عضو هستند.

معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفته بود که مباشرانی در استان‌ها با پول خود مبادرت به خرید میوه کردند و ذخیره‌سازی انجام شده و اکنون در حال توزیع است و بخش خصوصی پذیرفته که در قبال گرفتن غرف از سازمان تعاون روستایی با ۱۰ درصد زیر قیمت بازار عرضه کند؛ در این راستا پیمایش قیمت‌گیری در سطح شهر انجام می‌شود و پس از مشخص شدن میانگین قیمت فروش در هر استان ۱۰ درصد زیر قیمت فروخته خواهد شد که البته در استانی مثل تهران حدود ۳۰ درصد زیر قیمت عرضه می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    1 0
    متاسفانه میوه های آشغال با کیفیت بسیار پایین رو به مردم عرضه کرده اند و ادعا دارند با 10 درصد زیر قیمت بازار عرضه کرده اند حقه بازیهای هر ساله که عرصه را بر مردم تنگ و موجب بدبینی به نظام میشوند .
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    2 0
    سلام من یک کارگرم ک چند وقته سرگذر کار بهم نمیخوره نزدیک عیده به امام حسین ع دوتا بچه دارم مستعجرم خیلی محتاجم اگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنیین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس