کد خبر 1474659
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
ذخیره‌ُسازی 100 هزار تن خرما برای ماه رمضان/ هیچ مشکلی برای تامین وجود ندارد

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۱۰۰ هزار تن خرما در کشور و ۱۵ هزار تن برای کلانشهر تهران ذخیره‌سازی شده است گفت: تلاش می‌شود که قیمت‌ها در ماه رمضان نوسان نداشته باشد.

به گزارش مشرق، محمد مهدی برومندی از تأمین مناسب خرمای ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: حدود ۱۰۰ هزار تن خرما برای تأمین نیاز کشور و همچنین ۱۵ هزار تن برای کلانشهر تهران تدارک دیده شده که سال‌های گذشته هم همین میزان تدارک دیده می‌شد.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هیچ مشکلی از نظر تأمین خرما در ایام مبارک ماه رمضان وجود ندارد، گفت: توافقاتی هم بین وزارت جهاد، انجمن ملی خرما، اتحادیه باغداران، سازمان میادین میوه و تره‌بار و شهرداری تهران برای عرضه خرما در ماه رمضان با قیمت‌های مناسب انجام شده است.

برومندی با بیان اینکه ذخیره‌سازی به‌ویژه در دو رقم مضافتی و کبکاب به میزان کافی انجام شده است، گفت: هم اکنون عرضه خرما در میادین، غرف‌ شهرداری‌ها، انجام می‌شود.

وی در باره قیمت‌ها گفت: نرخ مصوبی وجود ندارد، اما تلاش می‌شود که با عرضه مناسب به بازار، قیمت‌ها در ماه رمضان نوسان نداشته باشد.

بررسی‌ها از قیمت بازار نشان می‌دهد که خرمای کبکاب دشتستان کیلویی ۴۸ هزار تومان به فروش می‌رود. خرمای هلیله کیلویی ۴۰ هزار تومان، زاهدیه درجه و تازه ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان، خرمای خاصویی ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان عرضه می‌شود. در این میان برخی از خرماها که بیش‌تر صادراتی و به نوعی لاکچری هستند نیز تا کیلویی ۷۰ هزار تومان قیمت خورده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    2 0
    قصه هرساله مملکتمون شده نزدیک عید یا ماه رمضون تمامی مسولین با کفایتمون با کمال افتخار و البته پررویی میگن قیمت ها افزایش پیدا نمیکنه و ما فلان چیزها رو ذخیره کردیم و هیچ نگرانی نداریم اما تو واقعیت همیشه همون همیشگی اتفاق میفته....نمونه فعلیش همین قیمت خشکبار و میوه شب عید امسال.....
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    0 0
    آخه کدوم آدمی میتونه صدهزار تندخرما بخوره؟ چرا خبر جعلی میتویسید اصلا کجا اینهمه خرما رو جا بده؟ حالا کی بوده این عاشق خرما؟
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      0 0
      برای کل کشور در ماه رمضان ۱۰۰ هزار تن سهمیه دادندکه در فروشگاه‌ها و مغازه ها عرضه میشه خواستی بخر نخواستی نخر
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    0 0
    خرمای لاکچری ک ۷۰ هزار ت
  • ... IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    0 0
    100هزارتن ذخیره سازی باعث نمیشه قیمت ها بالا برن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس