همان‌طور که از نام چابهار مشخص است شما با سفر به این بندر زیبا می‌توانید به شهری که چهار بهار دارد مسافرت داشته باشید. دلیل این امر هم چیزی نیست مگر آب‌وهوای مطبوع این شهر ساحلی زیبا که تابستان‌های خنک، زمستانی مطبوع، بهار و پاییزی بی‌نظیر را برای شما رقم می‌زند. ازآنجایی‌که این شهر بندری در کنار آب‌وهوای بکرش مزیت‌های بی‌شماری را در پیش روی شما قرار می‌دهد.

توصیه می‌کنیم اگر با تور چابهار (https://www.alibaba.ir/tour/iran-chabahar ) هم‌سفر شدید به نکات ارائه‌شده در ادامه توجه کنید تا سفر خوشی برای شما رقم‌زده شود. پس با ما همراه باشید تا ایده ال ترین ها از این پس در پیش روی شما قرار داده شود.

چابهار را قدری بهتر بشناسیم

چابهار شهری بندری است که در جنوب غربی استان سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان و اقیانوس هند واقع‌شده است. این شهر تنها بندر اقیانوسی در ایران به شمار می‌آید. در این بندر کشتی‌های اقیانوس‌پیما هم پهلو می‌گیرند. چابهار یکی از مناطق آزاد ایران است و به دلیل موقعیت استراتژیکی که دارد یکی از کشورهای آسیای میانه برای دسترسی به آب‌های آزاد است.

چابهار به بهشت زیبای جنوب نیز شهرت دارد. شما در این بندر تجربه‌خوبی از خرید خواهید داشت چون یکی از بنادر آزاد تجاری و گردشگری به شمار می‌آید. لیمو، چیچک، نارگیل و خربزه‌ی درختی ازجمله این میوه‌های زیر کشت این بندر محسوب می‌شود. چابهار علاوه بر موقعیت بازرگانی، دارای جاذبه‌های فراوان تاریخی، طبیعی و گردشگری است. در آخر هم باید بگویم چابهار به‌عنوان یکی از مراکز علمی و آموزشی سیستان و بلوچستان است و در حال حاضر حدود ۱۳ مرکز آموزش عالی در این شهر بنا شده است و بیش از ۱۰ هزار دانشجو در این شهر در حال تحصیل می‌باشند.

مهم‌ترین نکات که پیش از سفر با تور چابهار باید بدانید!

نکاتی که در طول سفر به چابهار باید دانست

اگر تجربه اول شما برای سفر به چابهار است با ما همراه شوید تا در طول سفر به مشکل برنخورید. حتی اگر قرار است با تورهای گردشگری و یک تورلیدر ماهر هم‌سفر شوید بهتر است نکات ارائه‌شده در نظر داشته باشید.

سفر در روزهای تعطیل ممنوع

بسیاری از افراد اصلی‌ترین دلیل برای سفر به چابهار را فرار از زندگی ماشینی و استراحت و ریلکس کردن عنوان کرده‌اند. از همین رو توصیه می‌شود در ایام تعطیل به این بندر سفر نکنید. چون آب‌وهوای بکر این منطقه توریست‌ها و گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. همین امر سبب می‌شود شما به‌راحتی نتوانید به کشت و گذار و عکاسی در این بندر زیبا بپردازید. تنها سیر عظیمی از جمعیت را خواهید دید که در ساحل به گشت‌وگذار می‌پردازند و هیچ منظر زیبایی از طبیعت بکر آن در پیش روی شما قرار نمی‌گیرد. سفر در روزهای تعطیل حتی با تور هزینه بیشتری را برای شما رقم می‌زند چون باید بلیط گران‌تر و هتل بی‌کیفیت‌تر و قطعاً گران‌قیمت‌تری را نسبت به عرف تهیه شود. از همین رو سفر در روزها زمستانی به این بندر بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

خوراکی برای گشت‌وگذار با خود همراه داشته باشید

اگر می‌خواهید به تفریح در اطراف این بندر بپردازید. توصیه می‌شود حتماً با خود یک بطری آب، مغزیجات و چند ساندویچ سرد به همراه داشته باشید. ازآنجایی‌که برخی از مسیرهای گردشگری این بندر دور از شهر است و هیچ مغازه‌ای برای خرید در پیش روی شما قرار ندارد. البته توصیه می‌شود به‌تنهایی به گشت‌وگذار و یا کمپینگ در کوه‌ها نپردازید که نشناخته بودن آن تهدید بزرگی را در پیش روی شما قرار می‌دهد. حتماً از افراد محلی یا یک تور لیدر ماهر در این راستا یاری بگیرید.

به منطقه مرزی نروید

توصیه می‌شود حتی اگر با تورلیدرهای ماهر به این منطقه سفر کردید با محلی‌ها هم ارتباط برقرار کنید. به این خاطر که آن‌ها به‌خوبی با بایدونبایدهای بندر آشنایی دارند. به‌عنوان‌مثال شما به‌هیچ‌عنوان نباید به منطقه‌های مرزی نزدیک شوید و ازآنجایی‌که شاید این مهم را ندانید بهتر است از مردم منطقه راهنمایی لازم را بگیرید؛ مثلاً نباید وقتی‌که هوا طوفانی است به دریا پا بگذارید و از محلی‌های که در آن منطقه خدمات تفریحی ارائه می‌دهند برای این موضوع اصرار نکنید.

مهم‌ترین نکات که پیش از سفر با تور چابهار باید بدانید!

بایدونبایدهای بازدید از مناطق گردشگری

یکی از منطقه‌های گردشگری چابهار تالاب صورتی است که با درختان سرسبز پوشانده شده است. از همین رو بهترین منطقه برای گردش و تفریح به شمار می‌آید اما به یاد داشته باشید که به‌هیچ‌عنوان زباله‌های خود را در این تالاب باقی نگذارید. شنا کردن در تالاب صورتی ممنوع است پس خودتان را به خطر نیندازید. در آخر هم از سروصدای اضافه بپرهیزید به این خاطر که در این محیط بکر و بی‌سروصدا پرندگان مهاجر بسیاری زندگی می‌کنند که سبب آزار رسانده به آن‌ها می‌شود.

کلام آخر پیرامون سفر با تور چابهار

همان‌طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید چابهار یکی از بندرهای زیبای ساحلی در ایران است که شگفتی‌های بسیاری را در پیش روی شما قرار می‌دهد. پس اگر قصد سفر به این شهر رادارید در همین ابتدا باید بگویم سفر با خودرو شخصی را از ذهن خود پاک‌کنید. چون مسافتی در حدود 1800 کیلومتر از تهران به چابهار در پیش روی شما قرار دارد.

هم‌سفر شدن با تور یک‌زمانی در حدود 45 دقیقه را با هواپیما در پیش روی شما قرار می‌دهد و صدالبته ایمنی و امنیت لازم برای شما در طول این سفر حفظ می‌شود. خرید از محلی‌ها فراموش نشود، اُتراق در منطقه‌های ناشناخته شده ممنوع است، همراه داشتن خوراکی و آب را فراموش نکنید و درنهایت توصیه می‌شود در فصل سرد به چابهار بروید تا هزینه‌های شما کمتر شود. امید است مطالب ارائه‌شده در راستای نکاتی برای بهره‌گیری بیشتر از تور چابهار موردتوجه شما عزیزان قرارگرفته باشد.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس