کد خبر 1474745
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۷
کرملین: مأموریت پهپاد آمریکایی صلح‌آمیز نبود

سخنگوی کرملین گفت که پرواز پهپادهای آمریکا بر فراز دریای بالتیک نشانه دخالت مستقیم آمریکا در درگیری با روسیه است.

به گزارش مشرق، سخنگوی کرملین روز یکشنبه گفت که پرواز پهپادهای آمریکا بر فراز دریای بالتیک نشانه دخالت مستقیم آمریکا در درگیری با روسیه است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت: «کاملا واضح است که این پهپادها چه می‌کنند و ماموریت آن‌ها به هیچ وجه یک ماموریت صلح آمیز برای تضمین امنیت کشتیرانی در آب‌های بین المللی نیست و در واقع، ما در مورد دخالت مستقیم اپراتورهای این پهپادها در درگیری و علیه خودمان صحبت می‌کنیم.»

روسیه اعلام کرد این پهپاد محدودیت‌های حریم هوایی را نقض کرده و پس از مانور شدید کنترل خود را از دست داده است.

وزارت دفاع روسیه سه‌شنبه گذشته بیانیه‌ای درباره حادثه برخورد جنگنده این کشور با پهپاد آمریکایی بر فراز دریای سیاه منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: «صبح روز ۱۴ مارس امسال، یک پهپاد "ام کیو-۹" آمریکا بر فراز دریای سیاه و در نزدیکی شبه جزیره کریمه که بر اساس کنترل حریم هوایی نیروی هوافضای روسیه، در جهت مرزهای دولتی فدراسیون روسیه در حال پرواز بود.»

پرواز این پهپاد با فرستنده خاموش در حال انجام بوده و در حال نقض مرزهای منطقه موقت ایجاد شده از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین بود. این مرزها به کلیه کاربران حریم هوایی بین‌المللی ابلاغ و مطابق با استانداردهای بین‌المللی منتشر شده است.

در راستای شناسایی متجاوز، جنگنده‌های نیروی هوایی به پرواز در آمدند و در نتیجه مانورهای تیزی که پهپاد حدود ساعت ۹:۳۰ دقیقه به وقت مسکو در حال انجام بود، این پهپاد کنترل خود را از دست داده و با کاهش ارتفاع مواجه شده و با سطح آب برخورد کرد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «جنگنده‌های روس از تسلیحات هوابرد استفاده نکرده و هیچ تماسی نیز با پهپاد نداشته و در سلامت به پایگاه هوایی خود بازگشتند»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    0 2
    خلبانای روسی جرات روبرو شدن با خلبانای اف ۲۲ رو ندارن زورشون فقط به پهپاد میرسه..ترسوهای بدبخت..
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
      1 0
      احسنت، تو بهترین مفسر و کارشناس مسائل بین‌المللی هستی، حق تو خوردن، ای باقلوا... ای زولبیا... ای پشمک
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
      0 0
      مردک اول بخون بعد نظر بده، جنگنده های روسی با پهباد MQ9 روبرو شده نه F22...
    • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
      0 0
      حرفت خیلی خنده داربود 🤣🤣 خدا نکشتت
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
      0 0
      اره والا باید بیان شجاعت رو از تو یاد بگیرن که یواشکی با پوشوندن صورتشون ساعت سه شب که همه خوابن میرن ماشین ملت رو اتیش میزنن و یه یه ادم بی گناهی رو تو یه کوچه خلوت وتنها گیر میران و میکشن و بعد الفرار. شجاع تویی شیر اداتو در میاره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس