وزرای دفاع روسیه و آمریکا درباره سقوط پهپاد آمریکایی گفت‌وگو کردند

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه و لوید آستین همتای آمریکایی وی در تماسی تلفنی درباره برخورد یک سوخوی-۲۷ روس و یک پهپاد ایالات متحده بر فراز دریای سیاه گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق به نقل از روترز، وزارت دفاع روسیه چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای از انجام این تماس تلفنی خبر داد اما به جزئیات گفت‌وگوهای دو طرف اشاره نکرد.

از سوی دیگر، پت رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای گفت که آستین با شویگو «درباره رفتار غیرحرفه‌ای، خطرناک و بی‌پروازی نیروی هوایی روسیه در حریم هوایی بین‌المللی بر فراز دریایی سیاه گفت‌وگو کرد.»

وی افزود: آستین تاکید کرد که آمریکا به پرواز و فعالیت در هر جایی که قوانین بین المللی اجازه بدهد، ادامه خواهد داد.

به نوشته رویترز، مقام‌های ارشد روس و آمریکا بدلیل اختلاف بر سر جنگ اوکراین تماس‌های بسیار اندکی در سال جاری میلادی داشته‌اند، بطوریکه مناسبات دو طرف به پایین‌ترین حد در دهه‌های گذشته رسیده است.

مرکز فرماندهی اروپایی آمریکا اعلام کرد که روز سه‌شنبه یک فروند جنگنده سوخو-۲۷ روسیه به یک پهپاد ام‌کیو ۹ ریپر آمریکایی بر فراز دریای سیاه برخورد کرد که این امر موجب سقوط پهپاد آمریکا در آب‌های بین المللی شد.

بر اساس این گزارش، دو جنگنده سوخوی-۲۷ روسیه، پهپاد آمریکا را در شرایطی که فرماندهی اروپایی آمریکا آن را «ناامن و غیرحرفه‌ای» خواند، رهگیری کردند .

پاتریک ریدر سخنگوی پنتاگون گفت که جنگنده‌های روسیه به مدت نیم ساعت در نزدیکی این پهپاد پرواز می‌کردند و سوخو-۲۷ نیز که با این پهپاد برخورد کرد، آسیب دیده است.

ایالات متحده ادعا کرد که هواپیمای روسیه علاوه بر برخورد با پهپاد آمریکایی، سوخت خود را روی آن ریخته و به شیوه‌ای بی‌پروا و غیرحرفه‌ای در مقابل آن پرواز کرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس