کد خبر 1474746
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶
۷ هزار کارگر از بیکاری نجات یافتند

آخرین نشست شورای معاونین دادگستری کل استان تهران با حضور رئیس کل دادگستری استان تهران، دادستان تهران و معاونین قضایی رئیس کل برگزار شد.

به گزارش مشرق، علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران در ابتدای این نشست ضمن گرامی‌داشت ایام و اعیاد شعبان و تبریک پیشاپیش سال جدید گفت: در ابتدای سال جاری، به‌منظور بهبود شرایط خدمت‌رسانی به مراجعان و کسب حداکثری رضایت اشخاص، اولویت‌هایی تهیه و تدوین شد و به مدیران و مسئولان واحدهای قضایی تاکید شد تا از هیچ تلاشی به‌منظور دست‌یابی به این اهداف دریغ نکنند.

رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن ابراز خرسندی از اهتمام مسئولان و مدیران واحدهای قضایی به‌منظور اجرایی کردن سیاست‌های دستگاه قضا در دادگستری کل استان تهران عنوان کرد: بی‌شک اگر همت و تلاش مدیران و مسئولان واحدهای قضایی، کارکنان قضایی و اداری نبود، بسیاری از توفیقات حاصل نشد که در همین راستا، از تمامی همکاران خود در واحدهای قضایی سراسر استان تهران و معاونین محترم تشکر می‌کنم.

وی مهم‌ترین چالش‌ها و موضوعات قضایی استان تهران از ابتدای سال تاکنون را مورد مداقه قرار داد و اظهار کرد: دست‌یابی به اهداف ترسیم شده، توفیق در انجام امورات و کسب رضایت مراجعان و خداوند متعال در عدلیه جز با هم‌افزایی و تلاش جهادگونه کارکنان قضایی و اداری ممکن نخواهد بود.

القاصی بر ضرورت آمادگی واحدها و مراجع قضایی برای کشیک ایام نوروز تاکید کرد و در عین حال به یکی از معاونین مامویت داد تا لیست کلیه حوزه‌های کشیک در تهران و شهرستان‌ها مشخص و ابلاغ شود و در دستور کار قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران نظارت و بازرسی از مراجع انتظامی و بازداشتگاه‌ها در ایام تعطیلات نوروز را مورد تاکید قرار داد و گفت: دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان تهران در ایام تعطیلات نوروز در واحدهای کشیک، مراجع انتظامی و بازداشتگاه‌ها حضور و نظارت لازم را داشته باشند تا از تضییع احتمالی حقوق اشخاص پیشگیری به‌عمل شود؛ چرا که قابل پذیرش نیست که به‌دلیل تعطیلات نوروز، فرایند خدمت‌رسانی به مراجعان دچار خدشه یا خلل شود.

وی یکی از اولویت‌های مجموعه قضایی استان تهران را «شناسایی نیروهای توانمند» عنوان کرد و گفت: یکی از وظایف مدیریت در هر دستگاهی و به‌طور خاص دستگاه قضایی، تربیت نیروهای صالح، کارآمد و کادرسازی است و با توجه به اینکه استان تهران از ظرفیت قابل توجهی در حوزه نیروی انسانی برخوردار است، لذا دادگستری کل استان تهران ظرفیت ویژه کادرسازی برای کشور را دارد که لازم است مورد عنایت قرار گیرد.

القاصی خود بر ضرورت راه‌اندازی هیئت اتقان آراء تاکید کرد و گفت: اهمیت این هیات از آن حیث است که می‌تواند قضات را از نظر علمی مورد ارزشیابی قرار دهد و توان علمی قضات را احصاء و تعیین نماید.

رئیس کل دادگستری استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود از رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران خواست تا با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از مراجعات به شوراهای حل اختلاف صورت می‌گیرد، اهتمام لازم را در جهت ارائه شایسته خدمت در ایام تعطیلات نوروز به مراجعان داشته باشد و به‌گونه‌ای تدبیر شود که روند خدمت‌رسانی به‌دلیل تعطیلات با خلل و کندی مواجه نگردد.

وی خطاب به روسای دادگستری‌ها، دادستان‌ها و روسای حوزه‌های قضای استان تهران تاکید کرد تا با هماهنگی و در تعامل با سایر دستگاه‌های مرتبط از جمله منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای اجازه دست‌اندازی اشخاص سودجو به اراضی ملی و منابع طبیعی را در ایام تعطیلات نوروز ندهند و از هر گونه تغییر کاربری غیرمجاز اراضی جلوگیری نمایند.

القاصی تاکید کرد تا دادستان‌ها و روسای حوزه‌های قضایی در هماهنگی و تعامل با پلیس به‌گونه‌ای عمل نمایند تا با توجه به تعطیلات پیش‌رو، محیط برای عرض اندام مجرمان و به‌طور خاص سارقان ناامن شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اینکه مقوله حمایت از چرخه تولید با توجه به سیاست‌های کلان عدلیه در دوره «تحول و تعالی» مورد تاکید بوده و است، گفت: در همین راستا و با تلاش همکاران در اداره تصفیه امور ورشکستگی و دبیرخانه اقتصاد مقاومتی، حدود هفت هزار نفر از کارگران به اشتغال بازگشتند و از بیکاری آن‌ها جلوگیری به‌عمل آمد.

وی فرصت خدمت در دستگاه قضا را گذرا دانست و از همه مسئولان قضایی، قضات و کارکنان اداری دادگستری کل استان تهران خواست تا در جهت خدمت به مردم و کسب رضایت پروردگار متعال مستمرا با عزم و اراده راسخ گام بردارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    0 0
    اون چند میلیون آدم بیکار دیگه چی،؟!! آیا فکری به حال امرار معاش اونا شده!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس