کد خبر 1474795
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو درباره طرح تغییرات قضائی

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس جمهور آمریکا طی تماس تلفنی، درباره ایران، طرح تغییرات قضائی کابینه تل‌آویو و عملیات تیراندازی به سمت صهیونیست‌ها در کرانه باختری صحبت کردند.

به گزارش مشرق، منابع مطلع بامداد دوشنبه اعلام کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به‌صورت تلفنی گفتگو کرده است.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی نیز با تایید این خبر گفت که بایدن و نتانیاهو درباره طرح کابینه تل‌آویو برای اعمال تغییرات گسترده در نظام قضائی این رژیم صحبت کردند.

وبگاه «آکسیوس» با اشاره به اینکه این اولین گفتگوی سران واشنگتن و تل‌آویو درباره طرح تغییرات قضائی است، به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی نوشت که بایدن نسبت به این طرح ابراز نگرانی کرده است.

این مقام ارشد آمریکایی که نام یا سمتش فاش نشد، درباره این تماس تلفنی به خبرنگاران توضیح داد: «[بایدن به نتانیاهو] گفت که به‌عنوان دوست اسرائیل امیدوار است اجماع نظر گسترده‌ای روی تغییرات قضائی حاصل شود».

وی با اشاره به اینکه تماس رئیس جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم کودک‌کُش صهیونیستی ۳۰ دقیقه طول کشید، افزود: «این تماس صریح و بی‌پرده بود... دو طرف تجربیات زیادی در حوزه قانونگذاری دارند و به تبادل نظر در این خصوص پرداختند».

دفتر نتانیاهو اما مدعی شد که او به بایدن گفته «اسرائیل یک دموکراسی قوی و چالاک بوده و خواهد ماند».

به نوشته آکسیوس، نتانیاهو همچنین درباره عملیات استشهادی و تیراندازی به سمت صهیونیست‌ها در روستای «حواره» واقع در کرانه باختری نیز به رئیس جمهور آمریکا گزارش داده است.

طبق این گزارش، کاخ سفید هنوز به سوالات درباره صحت ابراز نگرانی بایدن درباره طرح کابینه نتانیاهو برای تغییرات قضائی گسترده پاسخ نداده است.

دقایقی بعد کاخ سفید طی بیانیه‌ای درباره تماس تلفنی رئیس جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، گفت که بایدن بر تعهد خود به امنیت تل‌آویو و مقابله با «همه تهدیدهای ایران» تاکید کرد.

شامگاه شنبه بود که معترضان به سیاست‌های کابینه و طرح اصلاحات قضایی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، برای یازدهمین هفته متوالی در فلسطین اشغالی تظاهرات کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    0 0
    دو نکبت کودن شیاد + دو انتخابات تقلبی = آرم لندن
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    0 0
    دو برده شیطان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس