کد خبر 1475122
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
دعوت از امیرعبداللهیان برای سفر به امارات

وزیر خارجه امارات تحول در روابط میان عربستان و ایران را مثبت و به سود منطقه ارزیابی کرد و از امیرعبداللهیان جهت سفر به امارات دعوت کرد.

به گزارش مشرق، در تماس تلفنی سه‌شنبه شب حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه و همکاری‌های بین المللی امارات متحده عربی، آخرین تحولات مناسبات دوجانبه و برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی مورد رایزنی و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و ابلاغ سلام رییس جمهور کشورمان به رئیس امارات، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مناسبات دو کشور در بخش‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری رو به گسترش است و گفتگوهای سازنده اخیر انجام شده میان مسؤلان امنیتی و اقتصادی دو کشور، نیز زمینه ساز ارتقاء و توسعه بیش از پیش روابط خواهد بود.

وزیر امور خارجه همچنین آمادگی تهران را برای برگزاری نشست مشترک تجار و بازرگانان دو کشور اعلام کرد.

امیرعبداللهیان همچنین توافق اخیر بین ایران و عربستان را در مسیر تقویت همکاری و همگرایی میان کشورهای منطقه توصیف کرد و از تقویت روابط میان سوریه و امارات نیز ابراز خرسندی کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در پایان تداوم و گسترش رایزنی‌ها میان تهران و ابوظبی را جهت توسعه مناسبات سازنده دو کشور حائز اهمیت ارزیابی کرد.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی امارات نیز در این گفتگوی تلفنی، عید نوروز و همزمانی آن با ماه رمضان را به دولت و ملت ایران تبریک گفت.

وزیر خارجه امارات همچنین تحول در روابط میان عربستان و ایران را مثبت و به سود منطقه ارزیابی کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد روابط دمشق و ابوظبی در راستای تثبیت ثبات و امنیت در منطقه و مصالح کشورهای اسلامی به سطح مطلوب ارتقا یابد.

وزیر خارجه امارات از امیرعبداللهیان جهت سفر به امارات دعوت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    2 3
    ایشون تا تصمیم کبری بیشتر درس نخونده اگه موقع روخونی اشتباه کرد نگید نگفته بودم..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس