کد خبر 1475127
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶
برگزاری مراسم نوروز در ژنو

مراسم روز بین‌المللی نوروز در شهر ژنو با استقبال و حضور گسترده روسای سازمان‌های بین‌المللی و دیپلمات‌های مقیم برگزار شد.

به گزارش مشرق، مراسم روز بین‌المللی نوروز امروز (سه‌شنبه) اول فروردین ۱۴۰۲ در محل سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) در شهر ژنو با استقبال و حضور گسترده روسای سازمان‌های بین‌المللی و دیپلمات‌های مقیم در ژنو برگزار شد.

علی بحرینی، سفیر و نماینده دائم کشورمان در ژنو در این مراسم ضمن تبریک نوروز به تمام کسانی که این رویداد فرهنگی و متعلق به زمین و طبیعت را جشن می‌گیرند، نوروز را بعنوان روزی تاریخی با جنبه‌های فرهنگی، سمبل صلح و سعادت برای همه مردمان خواند و ابراز امیدواری کرد با فرارسیدن نوروز و بهار، شاهد استقرار صلح و آرامش در تمام جهان باشیم.

در این مراسم که با مشارکت جمعی نمایندگی‌های دائم کشورهای حوزه نوروز شامل کشورهای جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان، ترکیه، عراق، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قزافستان، قرقیزستان، افغانستان، پاکستان و هند در ژنو برگزار شد، علاوه بر ارائه غذاهای سنتی کشورهای نوروز، در برنامه‌ای با اجرای همزمان موسیقی سنتی ایرانی و نمایش گروهی از کودکان ایرانی مقیم در ژنو، سفره هفت سین و هفت سمبل آن بعنوان یکی از شاخص ترین نشانه‌های نوروز در ایران، به شرکت کنندگان معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس