برگزاری کارگاه آشنایی با سنت‌های رمضان برای کودکان در کانادا

کارگاهی برای آشنایی کودکان مسلمان کانادایی با آداب و رسوم مخصوص ماه رمضان در شهر لندن در ایالت اونتاریو برگزار شد.

به گزارش مشرق به نقل از ابوت اسلام، هلال ماه ، فانوس‌های رنگارنگ و تابلوهای «رمضان مبارک» در سراسر جهان با آغاز جشن فرا رسیدن ماه رمضان به چشم می‌خورند.

در شهر لندن، در ایالت انتاریو، خانواده‌های مسلمان با برگزاری یک کارگاه آموزشی کودکان در موزه لندن کوشیدند سنت‌های ماه رمضان را به نسل‌های جدید منتقل کنند.

در طول کارگاه، بچه‌ها فانوس‌های تزئینی را با استفاده از کاغذ کاردستی طراحی کردند تا در خانه‌های خود آویزان کنند. بسیاری از آنها نیز یاد گرفتند که چگونه نام خود را به زبان عربی بنویسند.

دالیا التورک، که این کارگاه را مدیریت می‌کرد گفت: فانوس‌ها بیشتر، نماد ماه رمضان و راهی برای شروع جشن هستند. این کارگاه علاوه بر ساخت تزیینات، فرصتی را به بچه‌ها داد تا درباره ماه روزه رمضان که قرار است در روز پنجشنبه 23 مارس (سوم فروردین) آغاز شود، اطلاعات بیشتری کسب کنند.

التورک گفت: رمضان فقط خودداری از خوردن غذا نیست، بلکه شما به دیگران نیز فکر می‌کنید و این زمانی است که باید عبادت کنید و شکرگزار باشید. رمضان ماه بخشش، درک دیگران و صبور بودن است.

کودکان شرکت کننده در کارگاه از اینکه فانوس‌های تزئینی خود را می‌ساختند خوشحال بودند. دانیا زیاده، 10 ساله، گفت: وقتی به ماه رمضان فکر می‌کنم، هلال ماه را به یاد می‌آورم. من عاشق هنر و انجام کارهای مختلف غیرمعمول هستم، بنابراین، این کارگاه واقعا سرگرم کننده است و من واقعا آن را دوست دارم. او که دانش‌آموز مدرسه دولتی بایرون ساثوود است ماه رمضان را فرصتی برای نزدیک‌تر شدن به خدا و کمک به جامعه می‌بیند.

وی افزود: هر سال، من و مادرم اسلایدها و بازی‌های سرگرم‌کننده آماده می‌کنیم که در آن بیشتر درباره ماه رمضان به همکلاسهایم می‌گوییم، زیرا در مدرسه چیز زیادی در مورد آن نمی‌شنوید و می‌خواستیم مردم بدانند که این، یک جشن واقعاً جالب است.

التورک گفت: هیجان زیادی برای ساختن فانوس وجود دارد. من متوجه شده‌ام که بسیاری از بچه‌ها می‌دانند ماه رمضان چیست و بسیار هیجان زده بودند که آنچه را که در مورد آن می‌دانند به اشتراک بگذارند.

وی افزود: کارگاه‌هایی مانند این، واقعاً به هموطنان مسلمان این امکان را می‌دهد که با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و در ماه رمضان خوشحال باشند. گاهی اوقات فراموش می‌کنیم که موضوع اصلی این است. بنابراین احساس می‌کنم که دور هم جمع شدن و صحبت کردن در مورد آن، ما را برای این ماه جشن آماده می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس