کد خبر 1475460
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
۳۸۵ نفر فوتی تا روز گذشته ناشی از تصادفات

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از ۳۸۵ فوتی ناشی از تصادفات در محورهای مواصلاتی کشور تا روز گذشته خبر داد.

به گزارش مشرق، سیدکمال هادیانفر در برنامه ای تلویزیونی در تشریح آخرین وضعیت راه های مواصلاتی کشور گفت: در نوروز امسال ۲۵ میلیون تردد بین استانی و شهرستانی تا روز گذشته به ثبت رسیده است که این رقم در مقایسه با سال ۱۴۰۰ حدود ۵۴ درصد و نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۱۱ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر محور چالوس به دلیل ریزش سنگ مسدود است، افزود: در حال حاضر در محور رشت در محدوده ورودی منجیل و رودبار شاهد ترافیک نیمه سنگین و کندی حرکت هستیم و در محور هراز نیز حجم ترددها افزایش پیدا کرده است و در هر دو مسیر رفت و برگشت شاهد پر تراکم شدن ترافیک هستیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا تاکید کرد: متاسفانه تا روز گذشته ۳۸۵ نفر ناشی از تصادفات فوتی داشتیم و ۷۱۰۰ نفر نیز مجروح و مصدوم داشته ایم یعنی روزانه ۴۰ نفر در تصادفات جان خود را از دست داده اند.

هادیانفر در پایان تاکید کرد: رانندگان حتما در ترددهای جاده ای از کمربند ایمنی استفاده و با سرعت مطمئنه حرکت کنند چراکه بیشترین عامل تصادفات بوده است و ۲۷ درصد تصادفات مربوط به واژگونی است بنابراین لازم است رانندگان نسبت به رعایت سرعت مطمئنه اهتمام ویژه ای داشته باشند. همچنین ۴۵ هزار کیلومتر از راه های کشور راه های اصلی هستند که جدا شونده دارند و مابقی فاقد جداشونده هستند لذا باید رانندگان دقت بیشتری در این مسیرها داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    0 0
    واقعازیاده.فوتی ها- به امیدروزی که اصلا یه فوتی نداشته باشیم-هم بارعایت هم وطنان درجاده ها-وهم خوروهای باکیفیت بالا وایمنی بالا خودروساران..
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    5 0
    آنهایی که مقصر بودند ، به درک که مردند خوب شد که سقط شدند . و آنهایی که مقصر نبودند ، خدا رحمتشان کند روحشان قرین رحمت الهی باد .
  • حسین IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    1 0
    اگر می توانستم تمام خسارات حوداث ناشی از فرسودگی لاستیک خودرو ها در طی تعطیلات نوروز را از کارخانه های لاستیک سازی داخلی میگرفتم وبه زیان دیده ها پرداخت میکردم این کارخانه ها از دو ماه به عید عرضه لاستیک را قطره چکانی کردن وسایت اینترنتی لاستیک را بستند تا سود کلانی به جیب بزنند
  • Kolsom IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    1 0
    چقد شمار فوتی های تصادف افزایش یافته خدا رحمتشون کنه
  • علیرضا IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    1 1
    وای،واقعا وحشتناکه،هموطنان عزیز،سفرناتمام به چه قیمتی!؟متاسفانه تعدادی ازهموطنان باخرید وسیله نقلیه وگرفتن گواهینامه،درابتدای تجربه رانندگی ،غافل ازپیشامدهای سفرومسافرت هستند،سفری که هرلحظه باشرایط جدید مواجه ،وفاجعه غیرقابل جبران رقم میخورد،متاسفانه بعضی ازجاده ها وراههای مواصلاتی کشور هم ان طور که لازم وشایسته هست پوشش لازم ندارد ،ان شاالله شاهد به صفررسیدن این حوادث باشیم
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    2 0
    فکر نکنم جنگ اکراین با روسیه این همه تلفات داشته باشه در سه روز فرهنگ سازی مشکل داره به همه هم گواهینامه میدن
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    1 0
    این مشکل خیلی از خانواده ها شده هستند کسانی که از تصادف جان به در برده اند .در طی عمر خود سبب گرفتاریها بزرگی مالی و روحی برای خود و خانواده شده اند وکسانیکه مقصر بوده اند با پرداخت پول بیمه آزاد دو باره پشت فرمان می رود
  • صادق IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    2 0
    واقعا به نظر شما محدود کردن تردد خودروهای سنگین طبق روال سال‌های گذشته چه ایرادی داشت که امسال این طرح اجرا نشد وباعث درصدی از تصادفات همین عامل می باشد
  • رحمان IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    0 0
    رئیس پلیس بجای شمردن تعداد و دادن ارقام و اعداد بهتره.. ۱. چاله چوله های راه ها خیلی زیاد پلیس راه گفتن نه پلیس ارقام. بهتره تا مشکل راه ها حل نشده اجازه تردد ندهند. دادستانی هم به عنوان مدعی العموم وارد شه... ۲. غیر استاندارد بودن خودرو های ساخت ایران مخصوصا سایپا و ایران خودرو. ۳. وزارت راه و شهرسازی انکار خودشو از پروژه مرمت راهها کنار کشیده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس