‌

ترکیه در تلاش در ساخت انواع جنگنده و پهپاد، از دو نوع پهپاد با قابلیت‌های مختلف رونمایی کرد.

به گزارش مشرق، در ادامه تلاش‌های ترکیه در ساخت انواع جنگنده و پهپاد، این کشور از دو نوع پهپاد با ویژگی‌های متفاوت رونمایی کرد.

به گزارش وبگاه «دیفنس پست» به نقل از خبرگزاری «آناتولی» مدیر شرکت ترکیه‌ای «رابیت تکنالوژی» درباره این پهپاد رزمی انتحاری گفت: «ما تمام آزمایش‌های پروازی را انجام داده‌ایم و اینک به سراغ آزمایش مهمات می‌رویم. در ماه‌های آینده آزمایش‌های مهمات را انجام خواهیم داد. ما آماده تولید هستیم و قادر خواهیم بود نیازهای آینده را برآورده کنیم.»

این پهپاد با بال‌های دلتایی در دو نوع توساخته شده است. وزن برخاست آن ۵۵ کیلوگرم و حداکثر ظرفیت حمل بار آن ۱۵ کیلوگرم است. این پهپاد می‌تواند تا ۵۰۰ کیلومتردر حداکثر ارتفاع ۳۰۰۰ متری پرواز کند. اپراتور این پهپادمی تواند این پرنده را توسط دوربین تا ۲۰۰ کیلومترهدایت کند.شرکت سازنده این پهپاد در حال توسعه یک سامانه وشکی متحرک برای پرتاب است.

وبگاه «دیفنس نیوز» نیز روز جمعه نوشت، صنایع هوافضای ترکیه از پهپاد رزمی جدید دیگری رونمایی کرد که انتظار می‌رود در ماه‌های آینده اولین پرواز خود را انجام دهد. این پهپاد «آنکا-۳» نام دارد.

این وبگاه نوشت، این پهاد رزمی برای ماموریت‌های اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی، حمله به عمق اهداف دشمن و انهدام پدافند هوایی دشمن است.

در تحولی دیگر، صنایع هوافضای ترکیه اعلام کرد که جنگنده رادار گریز نسل پنجم « تی‌اف‌اکس» این کشور در روزهای گذشته از آشیانه بیرون آمده و بر روی باند پرواز حرکت کرده است.

رونمایی ترکیه از پهپادهای رزمی جدید با قابلیت‌های مختلف

به گزارش منابع خبری، صنایع هوافضای ترکیه اعلام کرده که این جنگنده اولین پرواز خود را تا پایان سال ۲۰۲۳ انجام داد. ترکیه مدعی شده که این یک جنگنده برتری هوایی در تمام شرایط آب و هوایی است و قرار است جایگزین جنگنده‌های «اف-۱۶ فالکون» نیروی هوایی ترکیه و به کشورهای خارجی صادر شود

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 48
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    56 36
    صنایع هوافضای ترکیه اعلام کرد که جنگنده رادار گریز نسل پنجم « تی‌اف‌اکس» این کشور در روزهای گذشته از آشیانه بیرون آمده و بر روی باند پرواز حرکت کرده است./// ههههه. البته موتورش ساخت آمریکا و رادارش ساخت ایتالیا و اویونیک ش ساخت انگلیس و ارابه فرودش ساخت آلمان و شیشه کانوپی ساخت فرانسه و ...خخخخخخ تورچیه میخاد ادای ایران رو دربیاره.
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
      21 29
      فاشیست متوهم ماارزوی پیشرفت همه دول اسلامی درسایه اتحاد با هم دیگه رو داریم امثال تو سمی برای جامعه هستند که در بیشتر جوامع به غیر جوامع پریشان سوم منقرض شدند
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    32 66
    ترکیه داره به ابر قدرت جهانی تبدیل میشه..یاشاسین اردوغان
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
      30 16
      چه غلطا
  • مجید IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    20 17
    عججججب از شما بعیده عکی پهپاد آمریکایی رو بزارین جای پهپاد 50 کیلوویی ترکها
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    26 75
    اگر اردوغان پیروز بشه و ترکیه سه چهار سال با کشور دیگه ای درگیر نشه بزرگترین قدرت منطقه و تصمیم ساز در امورات مهم دنیا میشه
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
      20 4
      البته دکترین ترکیه اتحاد سراسری ترکهای منطقه است.
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
      21 7
      شکلاتم دادن بهت؟
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    16 8
    مقايسه درايت و سياست ورزي سياستمداران تركيه با خيانت و بي كفايتي دلتمردان و سياست گزاران ايراني تاسف برانگيز است.
  • DE ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    19 18
    یاشاسین اردوغان یاشاسین آذربایجان.
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    22 19
    وقتی نظرات رو میخونم میبینم یه عده نشستن دور برداشتن فکر میکنن که ایران همه چیش ساخت داخله ، نه عزیز ایران هم اکثرا قطعاتش از کشور دیگه است ، زیاد شبکه های داخلی نگاه میکنین که اینقدر باد دارین ، هر کشوری که برنامه ریزی داشته باشه میتونه . ایران بعد 2030 وقتی دنیا نفت رو کنار گذاشت اون موقع عیارش مشخص میشه الانشم که تحریم هستیم با فروش نفت تو بازار سیاه زندگی میکنیم کشوری یه قطره نفت و گاز نداره اگه منتاژ هم باشه ارزشش از کار ایران نفتی .......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس