خلوصی آکار: گزینه های دیگری غیر از خرید اف- ۱۶ از آمریکا داریم

وزیر دفاع ترکیه در سخنانی اعلام کرد: گزینه های دیگری غیر از خرید اف- ۱۶ از آمریکا داریم.

به گزارش مشرق، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز یکشنبه با حضور در برنامه «میز سردبیری خبرگزاری آناتولی» که در پایگاه تدارکاتی نیروهای مسلح در استان هاتای برگزار شد، درباره فعالیت‌ های ارتش کشورش پس از وقوع زلزله‌ های مهیب ششم فوریه، گفت: نیروهای مسلح و وزارت دفاع ترکیه تمامی تیم‌ های بخش امداد و نجات و کمک به زلزله‌ زدگان را از نخستین لحظات وقوع زلزله بسیج کردند.

وزیر دفاع ترکیه در ادامه اضافه کرد: پس از وقوع زلزله تیم‌ های امداد و نجات، هواپیماها و کشتی‌ ها در ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه بامداد به منطقه اعزام شدند.

«خلوصی آکار» ادامه داد: در شرایط پس از زلزله نباید پروازی صورت می‌گرفت؛ اما به دلیل فوریت مساله با لحاظ مخاطرات مربوطه ۳ فروند هواپیمای A۴۰۰M ارتش، خود را به آنکارا، استانبول و ازمیر رساندند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مذاکرات با آمریکا برای خرید جنگنده‌ های اف- ۱۶ پیشرفت داشته است، گفت: مذاکرات با وزارت دفاع آمریکا به مرحله مثبتی رسیده است. کاخ سفید نیز از این مساله حمایت می‌ کند. انتظار داریم کنگره نیز تصمیم عاقلانه‌ ای در این رابطه اتخاذ کند.

این مقام ترکیه خاطر نشان کرد: همه می‌ دانند که در موضوع خرید اف- ۱۶ از آمریکا، گزینه‌ های دیگری نیز داریم.

آکار در بخش دیگری از سخنان خود به مساله مبارزه با گروه های تروریستی اشاره کرد و گفت: گروه تروریستی پ ک ک پس از ششم فوریه، ۸ مورد حمله انجام داده است. طبیعتا پاسخ لازم به این حملات داده شد و ۵۳ تروریست از پای درآمدند. ی پ گ نیز مانند پ ک ک یک گروه تروریستی است. از متحدین ترکیه انتظار داریم واقعیت این مساله را دریابند.

وزیر دفاع ترکیه درباره روند عضویت سوئد و فنلاند در ناتو نیز توضیح داد: انتظار داریم به قول‌ های داده شده عمل کنند. ترکیه هیچ وقت مخالف سیاست درهای باز ناتو نبوده است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تمدید توافقنامه کریدور غلات میان روسیه و اوکراین با میانجیگری ترکیه و سازمان ملل، ادامه داد: هر دو کشور رویکرد مثبتی دارند و معتقد هستیم که به نتیجه مثبتی خواهیم رسید و مدت اجرای توافق در ۱۸ مارس تمدید خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    3 7
    بزودی ایران دوباره ارباب جهان خواهد شد
    • یوسف از همدان IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      3 0
      خوب باشه فهمیدیم امر دیگه؟راستی از پیاز چه خبر؟
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    1 0
    روسیه برای نبرد سال آینده و نابودی ذخایر موشکی اوکراین به 25000 پهباد شاهد نیاز دارد خود ایران هم باید برای خودش 50 هزار عدد باید ذخیره نماید ناتو تنها زبان زور را می فهمد
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    1 0
    روسیه باید بسیج نسبی دیگری را اعلام نماید چون برای فتح سه استان شمالی رود دونیپر روسیه بهتر می باشد حمله ای از شمال کیف آغاز کند
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    1 0
    چین در هر صورت تحریم خواهد شد چه با تسلیح اوکراین چه با حمله به تایوان اما تحریم به خاطر اوکراین بهتر از تحریم بخاطر تایوان است چون جنگ با تایوان جنگ در خانه برای چینی ها محسوب می شود پس بهتر است چین روسیه را تسلیح نماید و جنگ نیابتی به سبک ایرانی ها انجام دهد
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    1 0
    اوکراینی ها در این جنگ از تاکتیک گرونگیری مردم وسپر انسانی دارند استفاده می کنند که مانع استفاده از تمام ظرفیت نظامی دسته های تانک و توپخانه ارتش روسیه می شود روسیه باید با کوچاندن روستاها و شهرهای مسیر عملیات اش باید مانع این اقدام شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس