آکار: یونان سعی دارد مشکلات با ترکیه را به ناتو بسط دهد

وزیر دفاع ترکیه از اقدامات دولت یونان در قبال مشکلات دو جانبه انتقاد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، وزیر دفاع ترکیه از رویکرد دولت یونان در قبال مشکلات میان دو کشور انتقاد کرد.

«خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز دوشنبه اعلام کرد که آتن سعی دارد مسائل خود را در روابط دوجانبه با آنکارا به عنوان مشکلات ترکیه با ناتو و ایالات متحده جلوه دهد.

وزیر دفاع ترکیه در ادامه یادآور شد که ترکیه و یونان رایزنی های دو جانبه ای در جهت پیشبرد اقدامات اعتمادسازی و همکاری در ناتو برگزار کردند.

آکار در عین حال آتن را به خرابکاری در این نشست ها متهم کرد.

وزیر دفاع ترکیه با انتقاد از رویکرد دولت آتن در قبال مشکلات خود در روابط با آنکارا تاکید کرد آتن در عین حال از این مشکلات برای منحرف کردن افکار عمومی از رسوایی های داخلی خود استفاده می کند.

روابط این دو کشور همسایه و عضو ناتو مدت‌هاست که تیره و تار بوده و طرفین بر سر مجموعه‌ای از مسائل با یکدیگر اختلاف دارند که از جمله آن می‌توان به مناقشات قلمرویی بر سر دریای اِژه و همچنین حق اکتشاف در مدیترانه شرقی اشاره کرد. آتن و آنکارا در نیم‌قرن گذشته سه بار در آستانه جنگ قرار گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    1 5
    این فرمان امپراطور آلپ ارسلان بود: گسترش مرزهای ایران
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      6 3
      تو چرا انقد با امپراتور ترکا پز میدی؟ برادر با جعل تاریخ نمی تونی چیزی به دست بیاری
    • مجتبی IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      1 3
      ترکها پز تمدن ایران یونان و رم ندهند ،هنوز دنبال کتیبه ترکی میگردند تو ترکیه ؟؟؟
    • IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
      1 3
      آن شمشیری که قفقاز و آنکارا را جلوی مادرمان ایران به زانو درمی‌آورد، قبلا توسط جد تاجدار مان داریوش بزرگ، آلب ارسلان بزرگ، و شاه عباس بزرگ تیز شده است.
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    1 2
    با توجه به پیوستن اعضای پیمان ورشو به پیمان سنتو (مثل لهستان و بلغارستان و رومانی) ناتو نیازی به ترکیه ندارد !
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    1 3
    // آذر= آتش // بایجان=پایگاه //در عربی ب=پ و گ=ج // آذربایجان=پایگاه آتش/ آذری ها خانواده سلطنتی آریایی ایرانی زرتشتی بودند که مسئول محافظت از آتش اهورایی در سبلان را به عهده داشتند.
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    1 1
    آلپ ارسلان در کتیبه خود در خط دهم نام کشورش را ایران مینامد، در خط دهم نوشته: پهلوانِ جهان، خسرویِ ایران، آلب غازی آغ ارسلان
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    1 1
    شاه اسماعیل همچنان خشم آلود گفت: این جان بازی تنها از من ساخته است. من امروز بینی این سلطان سلیم را بخاک میمالم. من با همین شمشیر توپهای غرنده او را از کار می اندازم....... ((آه ای شاه آذرنشانِ ایران، انتقام خون تو و اجدادمان را از عثمانی میگیریم.))
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    1 2
    زبان رسمی دولت عثمانی فارسی بوده و ترکیه اگر پیرو عثمانی است باید زبان ادرات را فارسی کند. آذری آریایی است آذری، ازبک و ترک و مغول نیست.
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    1 1
    کشورهای اروپایی نخست یونان را 350 میلیارد دلار به خود بدهکار نمودن و حالا می خواهند در قبال این بدهی نقش گلادیاتور را در برابر ترکیه بازی کند در حالی که جنگ یونان با ترکیه از هم اکنون دو سر باخت می باشد چون ترکیه همانند روسیه این کشور را با جزایرش می فرستد به هوا و بیشتر جزایر ان به اشغال ترکیه در خواهد آمد و مردمش اواره خواهند گردید مصر درگیر بحران اتیوپیی بوده وایران نیز به اتیوپی کمک می کند از سوی دیگر اسرائیل بحران فلسطین و لبنان را در پیش رو دارد و نمی توانند به یونان کمک کنند بحران اقتصادی هم فرانسه را فلج کرده ترکیه هم که تمامی بانکهایش تحریم هستند چیزی برای از دست دادن ندارد ولی می تواند بخت خود را در حوزه گاز و نفت مدیترانه آزمایش کند
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    1 0
    متاسفانه یونان نیز با یک انقلاب نارنجی همانند ارمنستان مواجه شده و گروههای حامی اوکراین و ضد منافع روسیه در یونان قدرت گرفته اند از این رو روسیه بمانند بحران قره باغ که چراغ سبز را برای ترکیه جهت باز پس گیری قره باغ داد در خصوص مشکل ترکیه در مدیترانه نیز چراغ سبز را جهت حمله به یونان داده و قصد دارد جهت تنبیه یونان و بازگراندن آن به بلوک شرق ترکیه حمله ای را جهت اشغال پاره ای جزایر یونانی در دریای مدیترانه اجرا کند بدین نحو یونان باز طرف اربابش روسیه برگردد و فریب دلارهای اروپایی را نخورد یونان یا مانند ارمنستان که دست از اشغال قره باغ کشید اما تسلیم روسیه نشد باید قید جزایر پرشمار مدیترانه را بزند و یا باید برای حفظ تمامیت ارضی اش به سمت روسیه برگردد چون حتی اروپا نیز هیچ کمکی به ارمنستان در برابر حملات ترکها نکردند جز مقداری مانور- اما ترکیه برای حمله به یونان و افزایش قدرت چانه زنی در مدیترانه به صلح با سوریه نیاز دارد
  • IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    1 1
    صدای پای رستم دستان از اعماق تاریخ به گوش می رسد، محافظ مرزهای ایران بازگشته است، سلام سیاوشان ایرانزمین بر سردار فاتح، ژنرال لشگر محمد ص، ارباب میادین نبرد، جنگسالار قاآنی کبیر، کسی که شمشیر دوازده هزارساله ایران را در دست دارد و سیمرغ برشانه اش نشسته است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس