کد خبر 1475957
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵
تیراندازی در مدرسه‌ای در ایالت تنسی آمریکا

حادثه تیراندازی در مدرسه‌ای در شهر نشویل ایالت تنسی آمریکا چند تلفات به همراه داشته است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های آمریکایی از وقوع حادثه تیراندازی در مدرسه‌ای در شهر نشویل در ایالت تنسی خبر می‌دهند.

بر اساس گزارش‌ها، این حادثه با تلفات همراه بوده و برخی رسانه‌ها از کشته شدن دست کم چهار نفر در این حادثه خبر می‌دهند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در این حادثه دست کم چهار نفر کشته شدند که عامل تیراندازی نیز در میان کشته شدگان قرار دارد.

تیراندازی‌های کور معضل‌ ادامه‌دار دولتمردان آمریکا در سال‌های گذشته بوده است. سالانه عده زیادی از شهروندان آمریکا در خشونت‌های مسلحانه (و از جمله تیراندازی‌های کور) کشته می‌شوند.

بر اساس مطالعه منتشر شده در نسخه دسامبر ۲۰۲۲ Pediatrics، مجله آکادمی پزشکی اطفال آمریکا، جراحات ناشی از اسلحه اکنون علت اصلی مرگ افراد کمتر از ۲۴ سال در ایالات متحده است. طبق گزارش Everytown، از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰، حداقل دو هزار و ۷۰ تیراندازی غیرعمد توسط کودکان زیر ۱۸ سال در آمریکا رخ داده که ۷۶۵ مرگ و هزار و ۳۶۶ مجروح برجای گذاشته است.

بر اساس مطالعه‌ای که سال گذشته در AMA Network Open منتشر شد و مرگ‌های ناشی از سلاح گرم را در سه دهه گذشته در آمریکا تحلیل کرد، در مجموع بیش از یک میلیون نفر از سال ۱۹۹۰ جان خود را از دست داده‌اند.

محققان دریافتند که نرخ مرگ و میر ناشی از سلاح گرم برای اغلب گروه‌های جمعیتی در آمریکا در سال‌های اخیر افزایش داشته است. بخصوص در دوران همه‌گیری کرونا اما تفاوت گسترده همچنان پابرجاست. نرخ قتل در بین مردان سیاه‌پوست جوان، ۱۴۲ قتل در هر ۱۰۰ هزار مرد سیاه‌پوست بین ۲۰ تا ۲۴ سال، حدود ۱۰ برابر بیشتر از نرخ کلی مرگ و میر با سلاح گرم در ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ بود.

بر اساس برآورد Arms Survey مستقر در سوئیس، در آمریکا حدود ۳۹۳ میلیون سلاح گرم خصوصی وجود دارد، یعنی ۱۲۰ اسلحه برای هر ۱۰۰ آمریکایی. در حالی که محاسبه دقیق سلاح‌های گردم متعلق به غیرنظامیان به دلیل عوامل مختلفی مثل سلاح‌های ثبت نشده و تجارت غیرقانونی و درگیری‌های جهانی دشوار است، هیچ کشور دیگری به این اندازه اسلح در دست غیرنظامیان ندارد.

در نظرسنجی اکتبر ۲۰۲۲ موسسه گالوپ حدود ۴۵ درصد بزرگسالان گفتند در خانه‌ سلاح گرم دارند.

با آنکه آمریکا حدود پنج درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.

درباره دلایل این موضوع تاکنون تحلیل‌های مختلفی ارائه شده اما آزادی حمل سلاح توسط شهروندان اغلب مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل ایجادکننده این مشکل دانسته می‌شود. بر اساس گزارش مرکز تحقیقات کنگره آمریکا آمریکایی‌ها صاحب حدود نیمی (۴۸ درصد) از کل ۶۵۰ میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا هستند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا حدود چند ماه پیش در بحبوحه تیراندازی‌های مرگبار در این کشور وعده داد تلاش خواهد کرد تفنگ‌های تهاجمی را محدود کند. بایدن روز ۴ آذرماه هنگام بازدید از یک ایستگاه آتش‌نشانی در جمع خبرنگاران گفت اینگونه تفنگ‌ها تهدید اجتماعی به شمار می‌روند و نباید فروخته شوند.

وی گفت: «اینکه ما اجازه می‌دهیم سلاح‌های نیمه‌اتوماتیک فروخته شوند مشمئزکننده است. این مسئله هیچ ارزش رهایی‌بخش اجتماعی ندارد. اصلاً ندارد. هیچ منطقی برای آن وجود ندارد، غیر از آنکه برای سازندگان سلاح سود دارد.»

کنگره آمریکا تا کنون با غیرقانونی کردن سلاح‌های نیمه‌خودکار و سایر سلاح‌های مشابه موافقت نکرده است. مجلس نمایندگان آمریکا چند ماه پیش که کنترل اکثر کرسی‌های آن در اختیار دموکرات‌ها بود طرحی را برای ممنوع کردن این سلاح‌ها به تصویب رساند اما این طرح شانس کمی برای موفقیت در مجلس سنا دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی افصحی IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    1 0
    فقط کافیه یک اتفاق این چنینی در کشور عزیزمان ایران بیفتد آن وقت می بینید اوج وقاهت یعنی چه!همه ضد انقلاب اسلامی به ویژه اصلاحات آمریکایی به اضافه رسانه های مزدور تحت مدیریت سازمان های جاسوسی مستقر در انگلیس و آمریکا و...می شوند جامعه شناس و روانشناس و از خشونت مهار نشدنی در ایران گفته و از این که نظام امنیتی ایران نشت داشته و ناتوان است و از این که تا تأمین امنیت، مدارس تعطیل شود و یا حمله کار خودشانه! به دانش آموزان!در جریان خباثت تروریست ها در مسمومیت دانش آموزان دختر همه این وراجی ها را شاهد بودیم. اما از این جماعت بدخواه و نفرت پراکن و خبیث کسی را تا کنون ندیده ایم به کشتار مسلحانه در مدارس و دانشگاه های آمریکا شیطان بزرگ سخنی نازک تر از گل گفته باشند!تقریبا هر روز چندکشتار مسلحانه در امریکا صورت می گیرد و بیشتر این اهداف هم مراکز آموزشی است اما نه غرب گدایان فاسد و نه اصلاحات آمریکایی ،هیچ کدام سخنی از خشونت مهار ناپدیر در جامعه آمریکایی و غرب وحشی به زبان نمی آورند! چرا که آن وقت با سخن بایدن که گفته غیر آمریکایی حتی لکه روی شلوار جین ما نیست، تعارض می کند و تساقط گرین کارت نیز به دنبالش! و یا اگر از خشونت ذاتی غرب وحشی بگویند با ادعای «جوزف بورل مبنی بر باغ بودن اروپا، سازگاری پیدا نمی کند که خود همین باعث املی طرف است! ننگ و نفرین نفاسان خناس غرب گدا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس