بحرین هم اقدام رژیم صهیونیستی برای شهرک‌ سازی را محکوم کرد

وزارت خارجه بحرین در بیانیه ای تصمیم رژیم صهیونیستی در اعطای مجوز برای شهرک سازی های جدید را در داخل سرزمین های اشغالی به شدت محکوم کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه این کشور در این بیانیه‌ بر موضع قاطع بحرین در مخالفت با شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی و توسعه آن‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین که مغایر با مصوبات و قواعد بین‌المللی تاکید کرد و این اقدام را تهدیدی بر روند صلح و تلاش‌های منطقه‌ای با هدف ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی و بر اساس راه حل دو کشوری دانست.

پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) به تازگی لایحه‌ای را تصویب کرد که به شهرک نشینان صهیونیست اجازه می‌دهد، به چهار شهرک در کرانه باختری که در سال ۲۰۰۵ برچیده شدند، بازگردند.

اقدام کنست در حالی انجام شد که بر اساس بیانیه پایانی نشست اخیر مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین، مصر، اردن، آمریکا و رژیم صهیونیستی در شرم الشیخ، تل آویو موافقت کرده بود که هرگونه فعالیت شهرکسازی را چندین ماه متوقف کند.

در همین حال رژیم صهیونیستی در هفته جاری اعلام کرد که مناقصه برای احداث یکهزار و ۲۹ واحد و شهرک سازی در کرانه باختری و قدس اشغالی را آغاز کرده است.

پیش‌تر نیز پارلمان رژیم صهیونیستی طرح لغو قانون موسوم به «قانون قطع تماس» را به تصویب رساند که با لغو یک قانون مصوب سال ۲۰۰۵، امکان بازگشت اشغالگران به شهرک‌های تخلیه‌شده در شمال کرانه باختری و نوار غزه را فراهم می‌کند. این قانون در سال ۲۰۰۵ اجرایی شد و دستور برچیدن ۲۱ شهرک صهیونیست‌نشین در شمال کرانه باختری و نوار غزه و تخلیه شهرک‌نشینان و ارتش رژیم از این منطقه را صادر کرده بود.

روزنامه تایمز اسرائیل گزارش داد که طرح لغو برخی از بندهای «قانون قطع تماس» با ۳۱ رأی موافق و ۱۸ رای مخالف به تصویب رسید.

اقدامات رژیم اسرائیل در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل ۲۰ فوریه ۲۰۲۳ / اول اسفند ۱۴۰۱ با صدور بیانیه‌ای رسمی، طرح رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کرد؛ اقدامی که پس از ۶ سال از آخرین قطعنامه این شورا صورت گرفت و آمریکا نیز در نقش مخالف متحد دیرینه‌اش ظاهر شد.

آخرین بار، در دسامبر ۲۰۱۶ دولت باراک اوباما رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده به قطعنامه‌ای در شورای امنیت که از رژیم صهیونیستی خواسته بود شهرک‌سازی را متوقف کند، رای ممتنع داد.

مقام‌های بحرین و رژیم صهیونیستی سپتامبر ۲۰۲۰ با حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا در کاخ سفید توافق نامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کرد؛ اقدامی که موجب خشم مردم انقلابی بحرین و بسیاری از مسلمانان شد.

مردم بحرین بارها با برگزاری تظاهرات مخالفت خود را با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند و شخصیت‌های سیاسی و دینی این کشور نیز درباره تبعات و عواقب ناگوار سازشکاری آل خلیفه با صهیونیست‌ها در سطح داخلی و منطقه‌ای هشدار داده‌اند.

پیش از این عربستان سعودی، امارات و اردن نیز با صدور بیانیه‌هایی توسعه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس