کد خبر 1476129
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰
تشدید تنش در فرانسه/وزارت کشور فرمان بسیج ۱۳هزار نیرو را صادر کرد

وزارت کشور فرانسه در پی تشدید تنش و اعتراضات علیه طرح اصلاح قانون بازنشستگی، ۱۳هزار نیروی پلیس را به خیابان‌های این کشور گسیل داد.

به گزارش مشرق و به نقل از راشاتودی، به‌دنبال تشدید اعتراضات در فرانسه علیه طرح اصلاح قانون بازنشستگی، جرالد دارمانیان، وزیر کشور فرانسه از بسیج ۱۳ هزار نیروی پلیس در خیابان‌های شهرهای مختلف این کشور خبر داد.

دارمانیان گفته است که احتمال دارد «فعالان تندرو» از کشورهای خارجی، به آتش خشونت‌ها دامن بزنند! به گفته وی، ۵هزار نیروی پلیس در پاریس مستقر خواهند شد.

وی افزود: سرویس‌های (اطلاعاتی) ما آشوب‌ و اخلال گسترده در نظم عمومی را پیش‌بینی کرده‌اند. احتمال دارد بیش از یک هزار فعال تندرو که برخی از خارج از کشور آمده‌اند، به اعتراضات پاریس، نانت یا رِن ملحق شوند. هدف آنها بی‌ثبات کردن بنیادهای جمهوری ما و کشاندن خون و آتش به فرانسه است.

بیشتر بخوانید:

فرانسه توئیتر، اینستاگرام و تیک تاک را برای کارمندان ممنوع کرد

از زمانی که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در اوایل ماه جاری با هدف تصویب لایحه افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال، طرح را مغایر قانون اساسی این کشور به پارلمان برد، اعتراضات و شورش‌ها در این کشور شدت گرفت. پنجشنبه هفته گذشته بیش از یک میلیون معترض به خیابان‌های فرانسه هجوم بردند و پلیس در پاریس صدها نفر را بازداشت کرد.

شورای اروپا، دولت فرانسه را به دلیل استفاده غیرمتعارف از زور علیه معترضان، محکوم کرده و کمیسیون شورای ملی فرانسه در امور حقوق بشر، هفته گذشته با انتشار گزارشی، پلیس این کشور را به بازداشت غیرقانونی صدها تن از معترضان متهم کرد.

ماکرون همچنان بر اصلاحات مدنظر خود پافشاری کرده و گفته است: از تلاش و اعمال فشار برای اعمال این اصلاحات ضروری، پشیمان نیستم.به ادعای وی، در صورتی که سن بازنشستگی افزایش پیدا نکند، نظام بازنشستگی فرانسه ورشکسته خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    2 4
    اقای رئیسی لطفا مذاکرات خودتان را با روسیه برای تقسیم باکو بین دو کشور اصلی روسیه و ایران شروع کنید بخش های ارمنی مسیحی نشین رو بدیم روسیه بقیه اش رو برداریم بره پی کارش
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
      1 2
      جناب آقای سوناک، نخست وزیر انگلستان، ما اینجا تو لندن کمبود سبزیجات و قیمت انرژی داره رستمونو میکشه، نمیدونیم چیکار کنیم، اعتصاب پشت اعتصاب، افزایش سن بازنشستگی، آقا یهو بگین برین بعد از چهل سال مار کارتون خواب بشین دیگه، اَه اینم شد زندگی؟؟!!
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    1 2
    به درک .به مشت چشم آبی و مو بور
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    4 1
    مثلا جهان اول هستن،مردمشون رو چقدر سختی دادن که حاضر نیستن ۲سال بیشتر کا ر کنن
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    2 2
    اوخ اوخ ، بسیجی‌های فرانسه ریختن تو خیابون معترضین بیگناه و آزادیخواه فرانسوی رو قتل عام کنن!! خخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس