کد خبر 1476427
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹
مصوبات سیزدهمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۲ در مجلس شورای اسلامی چه بود؟

در شرایطی که مجلس تلاش کرد تا بودجه ۱۴۰۲ در سریع‌ترین زمان ممکن به دولت ابلاغ شود و از سویی دیگر به وعده خود به مردم درباره شفافیت قوای سه‌گانه عمل کند، ماشین دروغ‌پردازی علیه مجلس رکورد زد.

به گزارش مشرق، درست زمانی که مجلس تلاش کرد در سریع‌ترین زمان ممکن بودجۀ سال ۱۴۰۲ را به سرانجام‌ برساند و کشور در شرایط اقتصادی‌ پیش‌رو با بودجۀ کامل کارش را آغاز کند، سخنگوی وزارت صمت به‌جای رعایت مشی رسانه‌ای، مجلس را متهم به حذف تبصرۀ واردات خودروهای کارکرده در بودجۀ ۱۴۰۲ کرد. درصورتی‌که سخن‌گوی کمیسیون‌ تلفیق این ادعای خلاف واقع را تکذیب کرد و گفت: «این تبصره نه از سوی نمایندگان مجلس، که از سوی هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام حذف شده است». رحیم زارع دراین‌باره گفت: «هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوبۀ واردات خودروهای کارکرده سواری را حذف کرد. درصورتی‌که نمایندگان واردات این خودروها را در صحن تصویب کرده بودند». وی همچنین تأکید کرد که «اگر وزارت صمت اراده‌ای به واردات خودروهای کارکرده داشته باشد با مصوبه هیئت وزیران می‌تواند آن را اجرایی کند».

از سویی دیگر، در شرایطی که بررسی طرح شفافیت قوای سه‌گانه در مجمع تشخیص مصلحت طولانی شده است، رئیس مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی سامانهٔ اعلام داوطلبانهٔ آرای نمایندگان مجلس خبر داد و به مردم عزیز کشورمان اعلام کرد که می‌توانند رأی او و دیگر نمایندگان داوطلب را در این سامانه ببینند. اما درحالی که کمتر از ۲۴ ساعت از رونمایی سامانۀ انتشار آرای برخی نمایندگان می‌گذرد، تا کنون دو دروغ با هدف تخریب نمایندگان و رئیس مجلس یازدهم منتشر شده است.

ابتدا به دروغ ادعا شد که آرای رئیس مجلس در سامانه منتشر نشده و پس از مشخص‌شدن این دروغ، ادعای دروغ دیگری مبنی‌بر اینکه رئیس مجلس در رأی‌گیری طرح افشاگران فساد مشارکت نکرده است منتشر شد، درحالی‌که رأی موافق دکتر قالیباف به کلیات این طرح در سامانه برای عموم مردم قابل‌مشاهده است.

انتشار دروغ‌های پی‌درپی آن هم بلافاصله پس از رونمایی از سامانۀ شفافیت نتایج آراء، نشان می‌دهد که هدف برخی پیگیری‌ها برای شفافیت آرای نمایندگان، درحقیقت تخریب و دروغ‌پراکنی علیه مجلس و محمدباقر قالیباف بوده است.

آیا بهتر نیست ماشین دروغ‌پردازی علیه مجلس توانِ خود را به رصد مشکلات اقتصادی‌ کشور معطوف کند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    0 0
    خوب که چی مهم این هست که همه با هم در حال تلاش برای افسار گسیخته تر شدن اقدامات ضد اقتصادی و ضد اسلامی در تلاشند
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    3 0
    از چی دفاع میکنی ؟ اصلا برا کاراتون جای دفاع هست
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    1 0
    این طرح شفافیت یه چیز عادی است شما با تصمیمات داغون خیلی از مردم از زندگی عادی محروم کردین حالا میان با هزارتا اما و اگر تصمیمات داغون درست کنن تو بوق کرنا میکنن وظیفتونه پول میگیرین کار خاصی نکردین نمیتونین بفرمائین خونه بقیه بیان
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    0 1
    موقع انتخابات مجلس که میشه میگن مجلس که کاره ای نیست و رای ندین بعد صبح تا شب دنبال اینن که فلان نماینده چی گفت و فلان طرح نباید تصویب بشه
  • تو جیبمه IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 0
    خیلی دلم میخاد ی روز آزاد داشته باشیم تا هر کی هر چی دلش خواست ب مسئولین بگه بعد آمار بگیرین ببینن کی فحش خورش زیاد تره یا منفورترین مسئول کدومه من فقط تاج رو خطاب میکردم ام الفساده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس