کد خبر 1476898
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
اجرای طرح ترافیک با نرخ جدید از فردا/ مسافران محدوده طرح را رعایت کنند

با اعلام اجرای طرح ترافیک با نرخ جدید از روز دوشنبه از سوی شهرداری تهران، خودروی مسافران نوروزی نیز مشمول این طرح شده و باید محدوده طرح ترافیک را رعایت کنند.

به گزارش مشرق، شهرداری تهران روز یکشنبه اعلام کرد: نرخ عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک، امسال ۲۰ درصد افزایش می‌یابد که از فردا -دوشنبه ۱۴ فروردین- اجرایی می‌شود؛ بر این اساس نرخ پایه عوارض سال ۱۴۰۲ مبلغ ۵۲ هزار و ۵۶۰ تومان است اما نخستین ورود و آخرین خروج خودروها ملاک محاسبه میزان پرداختی عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا است و همچنین داشتن معاینه فنی برتر ملاک تاثیر گذاری بر روی قیمت تمام شده تردد است، بگونه ای که اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر پس از ساعت ۱۰ وارد محدوده و قبل از ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود باید مبلغ ۳۸۶ هزار و ۳۱۶ ریال به ازای هر روز تردد در محدوده طرح ترافیک و۱۹۳ هزار و ۱۵۸ ریال به ازای هر روز تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

همچنین اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت ۱۰ وارد محدوده و قبل از ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود باید مبلغ ۵۵۱ هزار و ۸۸۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۷۵ هزار و ۹۴۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

همچنین اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت ۱۰ وارد و بعد از ساعت ۱۶ خارج از محدوده شود باید مبلغ ۸۲۷ هزار و ۸۲۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۴۱۳ هزار و ۹۱۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد. همچنین اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر بعد از ساعت ۱۰ وارد و بعد از ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود باید مبلغ ۵۵۱ هزار و ۸۸۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۷۵ هزار و ۹۴۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

این اطلاعیه تاکید کرده است: اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت ۱۰ ورود و خروج از محدوده داشته باشد باید مبلغ ۵۵۱ هزار و ۸۸۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۷۵ هزار و ۹۴۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد همچنین اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر بعد از ساعت ۱۶ ورود و خروج داشته باشد باید مبلغ ۵۵۱ هزار و ۸۸۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۷۵ هزارو ۹۴۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازدهمچنین فرصت استفاده از تخفیف ۳۰ درصدی بدهی عوارض طرح ترافیک و کنترل آلودگی‌هوا تا پایان فروردین ۱۴۰۲ خواهد بود.

سیدجعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی تهران در این باره گفت: طبق قانون، تشخصی محدوده مکانی، نوع و تعداد خودرو و زمان اعمال محدودیتهای طرح ترافیک با شورای ترافیک شهر تهران است.
وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر تهران میزان عوارض طرح ترافیک را تصویب می‌کند، اعلام کرد: شروع زمان طرح و زمان آغاز دریافت عوارض طرح ترافیک نیز بر عهده شورای ترافیک شهر تهران است.

تشکری هاشمی تاکید کرد: با اعلام اجرای طرح ترافیک، خودرو مسافرانی که هنوز داخل شهر هستند و از تهران خارج نشدند نیز مشمول پرداخت عوارض شهرداری تهران می‌شوند.

به گفته وی، نرخ کرایه‌های تاکسی، اتوبوس و مترو نیز از سوی شورای اسلامی شهر تهران تصویب شده و از ابتدای اردیبهشت ماه اجرا می شود.

طرح ترافیک تهران از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۱۷ عصر اجرا می‌شود و ساکنان محدوده طرح ترافیک می‌توانند فقط یک‌بار امکان خروج رایگان و یک‌بار بعد از ساعت ۱۶ عصر ورود رایگان داشته باشند.

روز پنجشنبه هر هفته، فقط طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) اجرا می‌شود که در صورت ورود خودرو به محدوده‌ طرح در این روز، از سهمیه ۲۰ روزه خودرو در هر فصل کم خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    0 0
    جالبه همه دارن نرخاشون رو بروز می کنن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس