کد خبر 1477166
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
رعایت 50 درصدی پروتکل‌های بهداشتی در کشور/ آخرین وضعیت رعایت بهداشت مدارس اعلام شد

بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور در هفته منتهی به ۵ فروردین ماه ۱۴۰۲، پایین و بالغ بر ۳۲.۶۸ درصد بوده است.

به گزارش مشرق، در عین حال میانگین میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی استان‌های کشور در بازه زمانی ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا ۲ فروردین ماه ۱۴۰۲، بالغ بر ۴۶.۸۰ درصد بوده است. در این شاخص بیشترین میزان رعایت در استان اردبیل با ۷۸.۱۵ درصد و کمترین میزان رعایت هم در استان زنجان با ۳۳.۰۷ درصد بوده است.

همچنین میانگین رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی کشور از ۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا ۲ فروردین ۱۴۰۲، بالغ بر ۴۶.۸۰ درصد بوده است که استادیوم‌ها با ۹۲.۸۶ درصد بیشترین میزان رعایت و پاساژها با ۴۳.۷۳ درصد کمترین میزان رعایت را در این شاخص داشته‌اند.

براساس این گزارش، میانگین استفاده از ماسک در شاغلان و خدمت‌گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی استان‌های کشور از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا ۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶.۶۹ درصد بوده است که بیشترین میزان رعایت در استان کهگیلویه و بویر احمد با ۴۰.۷۸ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به همدان با ۳.۵۷ درصد رعایت بوده است.

همچنین میانگین استفاده از ماسک در شاغلین و خدمت گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی کشور نیز از ۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا ۲ فروردین ماه ۱۴۰۲، ۱۶.۶۹ درصد بوده است که بیشترین میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی مربوط به فرودگاه‌ها با ۶۱.۵۴ درصد و کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به پاساژها با ۱۱.۳۸ درصد است.

بنا به این گزارش، میانگین درصد رعایت پروتکل فاصله‌گذاری در اماکن عمومی استان‌های کشور از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا ۲ فروردین ماه ۱۴۰۲، ۳۱.۰۳ درصد بوده است که بیشترین میزان رعایت مربوط به استان کهگلویه و بویر احمد با ۵۶.۳۹ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به همدان با ۱۲.۰۱ درصد بوده است.

همچنین میانگین درصد رعایت پروتکل فاصله‌گذاری در اماکن عمومی کشور از ۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا ۲ فروردین ماه ۱۴۰۲، ۳۱.۰۳ درصد بوده که فرودگاه‌ها با ۶۹.۲۳ درصد بیشترین درصد رعایت و پاساژها با ۱۹.۵۳ درصد کمترین میزان رعایت را داشته‌اند.

علاوه بر این، میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی استان‌های کشور از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا ۲ فروردین ماه ۱۴۰۲، ۴۶.۹۳ درصد بوده است. در عین حال بیشترین میزان رعایت مربوط به استان گیلان با ۷۰.۴۹ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به لرستان با ۳۰.۷۷ درصد بوده است.

این گزارش می‌افزاید: میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی کشور از ۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا ۲ فروردین ۱۴۰۲، ۴۶.۹۳ درصد بوده است. سالن‌های سینما با ۸۶.۴۹ درصد رعایت تهویه مناسب، در بالاترین حد رعایت بوده‌اند و مراکز ورزشی با ۴۴.۶۰ درصد در قعر رعایت این پروتکل قرار دارند.

در عین حال طبق اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، بر اساس اقدامات ناشی از تشدید بازرسی‌ها از تاریخ ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا ۲ فروردین ۱۴۰۲، از تعداد ۳ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۸۰۷ مرکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی تحت پوشش، بالغ بر ۱۹۲ هزار و ۸۷۵ مورد بازرسی انجام شده است.

همچنین طی این مدت تعداد ۳۱ هزار و ۹۴۷ مرکز از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی اخطار گرفته و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و ۷۰۵ مورد از این مراکز نیز پلمب شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس