کد خبر 1477220
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
تورم در ترکیه همچنان بالای ۵۰ درصد است

تهران- ایرنا- موسسه آمار ترکیه نرخ تورم سالیانه در پایان سومین ماه سال جاری میلادی را ۵۰.۵۱ درصد اعلام کرد.

به گزارش مشرق، نرخ تورم در این کشور در پایان ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۲۹ درصد افزایش داشته و قیمت گوشت با حدود ۲۰ درصد رشد، بیشترین میزان افزایش قیمت را نشان می دهد.

بنا به اعلام این مرجع، در سومین ماه سال میلادی جدید، از ۱۴۳ عنوان اصلی مشمول شاخص تعیین قیمت، نرخ ۱۱۱ کالا و خدمات افزایش و نرخ ۲۴ کالا و خدمات نیز کاهش یافته، قیمت هشت مورد نیز بدون تغییر باقی مانده است.

موسسه آمار ترکیه همچنین خدمات آموزشی و خدمات هتل و رستوران را دارای بیشترین میزان افزایش قیمت در ماه سوم سال ۲۰۲۳ نسبت به ماه قبل اعلام کرد.

بنا به اعلام ان.تی.وی، ۱۲ اقتصاددان مشهور ترکیه انتظارات تورمی در این کشور را ۴۹.۵۶ درصد اعلام کردند.

بانک مرکزی ترکیه دو هفته پیش با انتشار یک گزارش اقتصادی، پیش‌بینی نرخ رشد این کشور در سال جاری میلادی را ۳.۵ درصد و نرخ رشد تولید ناخالص ملی را نیز ۴.۴ درصد اعلام کرده بود.

بانک مرکزی ترکیه همچنین نرخ تورم این کشور در پایان سال جاری میلادی را ۳۷.۷۲ درصد برآورد کرد که بنا به اعلام کارشناسان اقتصادی، بسیار خوشبینانه است.

اطلاعات مرکز آمار ترکیه هم نشان می‌دهد که کسری تراز تجاری این کشور در سال گذشته میلادی ۱۰۹ میلیارد و ۵۳۹ میلیون دلار و نرخ تورم نیز ۶۴.۲۷ درصد بوده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    6 0
    سرعت و تعداد قطعیهای اینترنت در ایران فاجعه شده طی سه روز اخیر
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    34 6
    بحرین و بسیاری از کشورهای خاورمیانه با پر ذو بازی باکو مخالف است چون پس گرفتن باکو میتواند یک فتح باب برای پس گرفتن سرزمین های ایران باشد پ نوبت بقیه هم برسد.
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    18 4
    بحرین و بسیاری از کشورهای خاورمیانه با پررو بازی باکو مخالف هستند چون پس گرفتن باکو میتواند یک فتح باب برای پس گرفتن سرزمین های دیگر ایران باشد و نوبت به بقیه هم برسد لذا بقیه می ترسند و با باکو مختلف هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس