ماجرای نجات معجزه آسای یک جوان مینابی

رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب از نجات جان جوان مینابی خبر داد.

به گزارش مشرق، میثم صالحی گفت: به دنبال نزاع و زور گیری توسط افراد شرور جوان ۲۵ ساله ای در تاریخ ۲۹ اسفند با شکایت از اصابت ضربه چاقو به بیمارستان انتقال یافت که با اقدام سریع و بموقع کادر درمان و همکاری دکتر یدالله رئیسی ماکیانی متخصص جراح عمومی بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب از مرگ حتمی نجات بافت.

دکتر صالحی اظهار کرد: در بدو ورود، بیمار بدلیل شوک شدید ناشی از صدمات چاقو و خونریزی در اورژانس دچار ایست قلبی تنفسی شد که با اقدام فوری تحت نظر دکتر خدادادی متخصص طب اورژانس احیا گردید و بدون وقفه پس از اقدامات اورژانسی، ایجاد فشار خون و نبض قابل لمس به اتاق عمل منتقل شد.

وی بیان کرد: از آنجائی که برای بیمار پارگی شریانهای توراسیک و شریان اصلی ریوی راست تشخیص داده شد پس از احیا به فوریت برای بیمار جراحی توراکوتومی انجام و ترمیم شریانها و عروق صورت گرفت.

وی افزود: بیمار در حین جراحی یک بار دیگر دچار ایست قلبی شد که مجدداً احیا انجام و عمل جراحی ادامه یافت و پس از عمل جهت انجام مراقبهتای ویژه به بخش ای سی یو منتقل گردید و تحت نظر پزشک متخصص بی هوشی مقیم ICU و به مدت ۴ روز با کمک دستگاه تنفس مصنوعی درمان ادامه پیدا کرده و روز پنجم از دستگاه جدا و روز هفتم به بخش منتقل و سپس از بیمارستان ترخیص شد.

این متخصص ادامه داد: خونریزی بیمار تا جایی بود که در طول مدت درمان بیمار حدوداً ۱۰ کیسه خون، ۱۰ کیسه FFP و ۱۰ کیسه پلاکت در یافت کرد.

دکتر صالحی رئیس بیمارستان از تیم پزشکی و کادر درمان که در نجات جان بیمار که وظیفه ذاتی این قشر است نهایت همکاری را داشتند، قدر دانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    2 4
    زنده موند ولی با داروها و عمل جراحی هیچی براش نمونده قلب نیمه کاره کلیه ها نیمه کاره معده و روده نمیه کاره مغز لولیده
    • دهباشی IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      1 0
      خدا رو شکر زنده موند. ممنون از مشرق
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    5 0
    خداروصدهزارمرتبه شکر انشاالله خدابه کادردرمان اجربده
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    4 0
    جزاکم الله خیراً .
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    2 3
    تو میناب زنده مونده واقعا معجزه بوده،بااین وضعیت پزشکی هرمزگان
    • بشار IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      1 0
      به نظام پزشکی میناب توهین نکن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس