کد خبر 1477333
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۴
حوادث

زوج کریستالی سابقه داری که با وحشت آفرینی با تبر و تهدید به اسیدپاشی، خودروی راننده تاکسی اینترنتی را زورگیری کرده بودند، با صدور رای قاطع از سوی قضات دادگاه کیفری محکوم شدند.

به گزارش مشرق، شب بیست و یکم آبان سال گذشته،راننده جوان یکی از شرکت های تاکسی اینترنتی، هراسان و وحشت زده با پلیس تماس گرفت و در حالی که دلهره و اضطراب رهایش نمی کرد از زوج خطرناکی سخن گفت که با تهدید به اسیدپاشی و وارد آوردن ضربات تبر، خودروی سمند وی را زورگیری کرده اند. این راننده ۳۷ ساله در تشریح جزئیات ماجرا گفت: حدود ساعت ۲۰:۱۵ بود که مسافری از طریق نرم افزار شرکت درخواست تاکسی کرد. من هم که به محل نزدیک تر بودم، آن ها را از توس ۹۷ سوار کردم و به سمت شهرک نوید به راه افتادم و دوباره آن ها را به مبدا (توس ۹۷) بازگرداندم ولی مسافرانم که یک زوج جوان بودند از خودرو پیاده نشدند و با تهدید به اسیدپاشی مرا به بیابان های انتهای توس بردند.

قربانی زورگیران خشن ادامه داد: زن جوان بطری حاوی اسید را در دست داشت و همسر او نیز با تیغه تبر به سقف و داشبورد خودرو می کوبید که ناگهان ضربه ای به دستم زد ومن از ترس خودرو را رها کردم و با پای پیاده در تاریکی شب به بیابان گریختم طوری که می ترسیدم به پشت سرم نگاه کنم چرا که مرد تبر به دست فریاد زنان، مرا تعقیب می کرد و من فقط به نجات خودم از مرگ می اندیشیدم!...

با توجه به اهمیت موضوع، عملیات پلیس برای ردیابی زوج زورگیر با صدور دستوری ویژه از سوی سرهنگ احمد نگهبان (فرمانده انتظامی مشهد) آغاز شد و عوامل انتظامی چند روز بعد با رصدهای اطلاعاتی و تقویت گشت های انتظامی،موفق شدند زوج جوانی را درون خودروی سمند سرقتی در حالی دستگیر کنند که در بیابان های انتهای توس ۹۷ مشغول مصرف کریستال بودند.

با کشف تبر و مقداری مواد مخدر صنعتی داخل خودرو، مشخص شد که سمند مذکور همان خودروی سرقتی است که شماره پلاک آن به مراکز انتظامی اعلام شده بود. با انتقال زوج جوان به مقر انتظامی، تحقیقات از آنان ادامه یافت. بررسی های پلیس نشان داد که زوج کریستالی از زورگیران حرفه ای و سابقه دار هستند که قبلا نیز خودروهای دیگری را با همین ترفند ربوده اند بنابراین با دستور مقامات قضایی استان خراسان رضوی، این پرونده حساس، به شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و توسط قضات با تجربه دادگاه زیر ذره بین قضاوت قرار گرفت.

مجازات سنگین برای زوج زورگیر +عکس

در جلسات محاکمه که به ریاست قاضی هادی دنیادیده در مشهد برگزار شد، زوج معتاد درحالی به صراحت زورگیری خشن را پذیرفتند که در برابر سوالات فنی و تخصصی مقامات قضایی چاره ای جز بیان حقیقت نداشتند.

در همین حال رئیس دادگاه با تفهیم اتهام مشارکت در سرقت مسلحانه شبانه، رانندگی بدون گواهی نامه و آدم ربایی به متهمان از آنان خواست تا جزئیات ماجرای زورگیری وحشتناک را بیان کنند.

ابتدا، «مجتبی» (متهم) ضمن اعتراف به ترساندن راننده و سرقت خودروی سمند گفت: آن شب خیلی خمار بودم که نقشه سرقت از راننده تاکسی اینترنتی را با همسرم طرح کردیم. وقتی راننده به توس ۹۷ رسید من او را با تبر ترساندم و او هم فرار کرد. بعد از این ماجرا به شماره تلفنی که با ما تماس گرفته بود، زنگ زدیم تا خودرواش را در مقابل پرداخت مبلغی پس بگیرد ولی ما مبلغی وجه نقد ، سکه پارسیان و همچنین دو کارت بانکی او را از داخل خودرو سرقت کرده بودیم. در همین حال، همسر مرد زورگیر نیز به قضات دادگاه گفت: درون بطری آب کثیف رخت چرک ها بود اما من برای آن که راننده بترسد به او گفتم درون بطری اسید است! وقتی او را با تهدید به انتهای توس ۹۷ بردیم، همسرم با تبر به داشبورد کوبید و ضربه ای هم به دست او زد که راننده ترسید و پا به فرار گذاشت.

پس از پایان جلسات محاکمه که خبر آن بیست و پنجم اسفند در صفحه حوادث روزنامه خراسان منتشر شد، قضات شعبه ششم دادگاه کیفری یک خرا سان رضوی رای خود را درباره پرونده اتهامی این زوج خطرناک صادر کردند. براساس این رای که به امضای رئیس دادگاه رسیده است، متهم «مجتبی» به جرم سرقت مسلحانه شبانه به تحمل ۱۵ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق و همچنین ردمال محکوم شد، اما دادگاه با توجه به اوضاع و احوال همسر وی و با درنظر گرفتن بارداری متهمه و همچنین سوابق کیفری وی، رای به تحمل ۷ سال زندان و ۵۰ ضربه شلاق داد و به دلیل رانندگی بدون گواهی نامه ، وی را به پرداخت جزای نقدی محکوم کرد.

دادگاه همچنین متهمان را از اتهام آدم ربایی به دلیل نبود مستندات و ادله کافی تبرئه و تاکید کرد که رای مذکور پس از ابلاغ قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

بنابراین گزارش، قضات شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی، همچنین ادعای متهمان را که تحت تاثیر مواد مخدر اقدام به ارتکاب جرم کرده اند،با استنادات دقیق قانونی و عقلی رد کردند چرا که آنان با طرح نقشه ای زیرکانه و فراهم آوردن لوازم زورگیری، موجب ترس و وحشت راننده شده و نه تنها اموال سرقتی را فروخته اند بلکه با گستاخی و ۴ روز تردد با خودروی سرقتی در شهر با مال باخته تماس گرفته و قصد اخاذی هم داشته اند که همه این موارد، حکایت از هوشیاری و زیرکی آنان برای ارتکاب جرم دارد.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 0
    نسبت به جنایتی که انجام دادن واقعا حکمشون خیلی سبکه البته احتمالا بعد از طی نصف این هفت سال ، عفو میخوره میاد بیرون
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 0
    چه جالب‌. طرف رو بردن تو بیابون بعد ادله کافی برای آدم ربایی پیدا نکردن !
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 0
    آقا چرا حکم زنه بابد نصف مرده باشه؟؟!! #زن_زندگی_آزادی ، برابری زن و مرد و....!!! خخخخخخخخخ
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 0
    طرف قبلا هم چند بار دیگه به همین شیوه دزدی کرده بعد راست راست تو خیابونا میگرده...
  • دهباشی IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    1 1
    ما منطقه طرقدر مشهد در نزدیکی طرقبه هستیم. هواش خیلی خوبه. من خودم دکتر دارای وسازی دارم ورودی 96.
  • رضا IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 0
    به زودی این دو تبهکار آزاد می شوند و دوباره با شدت بیشتری به شرارت می پردازند. متاسفانه قوانین جزایی ما بازدارنده نیست.
  • علی اقا IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 0
    این داستان ها اصلا ربطی به اقتصاد نداره. در کدوم دولت زورگیری خانوادگی داشتیم؟ رییسی رای مردم رو پس بده
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    1 0
    جالب بود
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 0
    همسرشم مینداختید تو زندان که دیگه نگران زایش نباشه
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    18 0
    تو را بخدا این چه وضعیتیست که مملکت ما دارد ؟ برنامه ریزیشان بقول قضات محترم ، زیرکانه و هوشمندانه بوده ! سال ها توی زندان زندگی راحت و آسایش خوبی خواهند داشت ، محل مناسب ، غذای گرم ، لابد ترک اعتیاد و ... بعدش هم خانم زوزگیر بسلامتی با هزینۀ بیت المال زایمان کرده ، بعد از چندسال بچه ببغل مشمول عفو شده ، آزاد میشوند !! و روز از نو روزی از نو ؛ تازه اونوقت سه نفر هستند و فعالیتشان گسترده ترومیشود و تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل .
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    1 0
    تو خبرها بود ماهی ۱۰ میلیون تومان هزینه نگهداری زندانی هاست. خنده داره زن و شوهر چند ده میلیون تومان سرقت کرده اند و در زندان از مالیات من و شما جمعآ باید چند میلیارد تومان هزینه نگهداریشون بشه، ما مردم بدبخت در هر حالت متضرر و سرکاریم!
  • US ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 0
    چقدر ناز و نوازش - تو آمریکا بود اعدامشون می کردند. چند بار هم بهشون عفو میخوره و زود بر میگردن و دوباره شروع می کنند. حقشون اعدام بود
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 0
    _اینا معتاد نیستندشیادندواشغال که برای وجودشان جامعه رابه گندمی کشاندبه چنین آدم های پستی نبایدرحم کردخاک برسرزوجی که میخوان بانان حروم ورفتارحیوونی بچه بزرگ کنندوتحویل جامعه بدهند مادروپدرش دزد وبچه شون میشه شاه دزد..
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    1 0
    15 و 7سال حبس شوخی است . چونکه نهایتا 3تا 5سال بعد این افراد با اموزش های بیشتر به خیابان ها بازمیگردند و بعد از دهها جنایت علیه جامعه دستگیر میشوند . اما اگر دست یا حتی انگشت های انها قطع میشد و تا زمانی که جبران خسارت نمی کردند ازاد نمیشدند الباقی سارقان از ترس قطع عضو حساب کار خود را میکردند . متاسفانه اطاعت از دستور الهی میکنیم و ادعای دادگاه اسلامی داریم
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 0
    چه لبخندی هم میزنن به دوربین مشنگ مشنگن
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 0
    شوخی میکنید ؟ مجازات سنگین ؟ اگر این افراد اعدام میشدند مجازات به جایی بود . باقی کسی است که با اسلحه گرم یا سرد امنیت جامعه را به خطر می اندازد .
  • رامتین IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    10 1
    وضع مشهد چرا اینجوریه؟ اونیکی که قلب باباشو دیروز خورده اینم از این.
    • دهباشی IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      2 1
      به مشهد شهر من توهین نکن. خوبه منم به شهر تو تهران توهین کنم
    • US ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      0 0
      تو کل ایران جنایت زیاد شده امیدی نیست این دولت کاری بتونه انجام بده،فقط باید تحمل کرد
    • دهباشی IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      2 1
      مگه وضعیت مشهد چشه؟
    • دهباشی IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      1 1
      رامتین عوضی ساکت شو من روی شهرم عرق دارم
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      0 1
      همشون برادران افاغنه هستند!!!!!
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      0 0
      این گونه حوادث سیب و گلابیهای برجام هستند که مسیلمه کذاب وعده کرده بود! دقیقا رفتار این زوج بزهکار محصول عملکرد اون فرد فاسد بهایی در کرسی ریاست مجریه است.
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      0 0
      بپرس
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 0
    شهرهای مهاجر پذیر مانند کرج، قم، مشهد، تهران و .... همین طوری هستند. شهرهای حاشیه نشین / راهی جز جلوگیری از مهاجرت و بازگشت معکوس مهاجرین وجود ندارد.
  • حمید سهی IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 0
    چرا 7 سال و 15 سال قطع دست مرد و زن سارق و آزادی این عدالت است نه حبس
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 0
    اعدام بدون درنگ در ملا عان جنازه رو هم دفن نکنید اویزون کنید تا کلاغها چشما و مغز سرشون رو بخورن
  • علی IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    2 0
    باید اعدام شوند تا درس عبرت دیگران باشند.
  • ققنوس IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    1 0
    زورگیری با تبر اون هم با ایراد جراحت، فقط ۱۵ و ۷ سال. خب پس اگر تبر نداشتند و صرفا سرقت می‌کردند که فکر کنم دو سه روزه ولشون میکردند.
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 0
    اینها مفید فی الارض هستند.. فقط اعدام
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    2 0
    باید اعدامشون می کردن
  • صابر انصاری IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 0
    تو زندان اوضاعشون گل و بلبل است.دیگه دنبال غذا و جای خواب و مواد نیستن.باور ندارین چند روز بعد برید از وضعشون سوال کنید.
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    2 0
    چرا این راننده با دو تا شاهد مسافر جابجا نکرده خب مقصره زوزگیرها هم که اصلا آدم ربایی نمی دونند چیه ! خیلی جالبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس