کد خبر 1477401
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
ادعای آمریکا درباره کشتن یک سرکرده داعش در سوریه

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) مدعی شد با انجام حمله ای در سوریه، مسئول برنامه ریزی گروه تروریستی داعش برای انجام حملات در اروپا را کشته است.

به گزارش مشرق، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که با انجام حمله‌ای در سوریه، یکی از سرکرده‌های ارشد گروه تروریستی را کشته است.

بر اساس بیانیه سنتکام، «خالد ایاد احمد الجبوری» یکی از سرکرده‌های ارشد داعش در حملات هوایی نیروهای آمریکایی روز دوشنبه سوم آوریل به سوریه کشته شده است.

فرماندهی سنتکام همچنین اعلام کرد که الجبوری مسئول برنامه ریزی گروه تروریستی داعش برای انجام حملات در اروپا و توسعه شبکه رهبری این گروه بود و مرگ او به طور موقت توانایی سازمان را برای برنامه ریزی حملات خارجی مختل می‌کند.

ژنرال «مایکل کوریلا» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا همچنین مدعی شد که داعش همچنان تهدیدی برای منطقه و فراتر از آن است و علیرغم وخامت شرایط، این گروه همچنان قادر به انجام عملیات در داخل منطقه با تمایل به حمله به خارج از منطقه خاورمیانه است.

این ادعای آمریکا در حالی مطرح می‌شود که این کشور یکی از متهمان اصلی حمایت از عناصر باقی مانده گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق و تلاش برای احیای فعالیت‌های آنها است. دولت سوریه نیز بارها با شکایت به مجامع بین المللی خواستار پایان حضور غیرقانونی آمریکا در این کشور شده، اما این خواسته به علت گردن کشی آمریکا هنوز محقق نشده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 0
    دم آمریکا گرم
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 0
    زنده باد آمریکا فوق ابرقدرت دنیا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس