کد خبر 1477599
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵
استقبال موریتانی از توافق ایران و عربستان

وزیر امور اسلامی موریتانی در دیدار با امیرعبداللهیان ضمن استقبال از توافق ایران و عربستان، از حمایت‌های ایران از ملت فلسطین قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز (سه‌شنبه) ۱۵ فروردین ماه در دیدار «الداه ولد سیدی ولد أعمر طالب» وزیر امور اسلامی موریتانی در تهران، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان به دولت و ملت موریتانی، از حضور و شرکت در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در کشورمان قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار سلام‌های گرم رئیس جمهور اسلامی ایران به محمد ولد الغزوانی، رئیس جمهور موریتانی، را ابلاغ کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار مواضع دولت و ملت موریتانی در حمایت از آرمان فلسطین را ستود.

الداه ولد سیدی ولد أعمر طالب، وزیر امور اسلامی موریتانی نیز در این دیدار سلام‌های گرم مقامات عالی کشورش به رئیس جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران را ابلاغ کرد.

وزیر امور اسلامی موریتانی اظهار داشت: از توافق ایران و عربستان سعودی استقبال می‌کنیم و امیدواریم برکات این توافق به مردم دو کشور، منطقه و همه کشورهای اسلامی برسد.

وی از حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت فلسطین تقدیر کرد و اظهار داشت: مسئله فلسطین تنها موضوع ملت فلسطین نیست، بلکه مسئله کل امت اسلامی است و ایران در این موضوع پیشگام بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • از شهرستان سراب IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    2 0
    باید واقع بین بود خیلیها عربستان را یک کشور بیابانی و لم یزرع بدون رودخانه و دریاچه که فقط نفت داره میبینند ولی باید قبول کرد این کشور بیابانی بزرگترین کشور غرب اسیا و خاورمیانه بعد از تقسیم سودان هست مرزهای دریایی وسیعی داره و همراه با روسیه بزرگترین تولید کننده و صادر کننده نفت در دنیاست و تاثیر زیادی در قیمت جهانی نفت داره علاوه بر ان از صنعت توریسم مذهبی سود سرشاری میبره و بنوعی حاکم معنوی کشورهای اسلامی هست و به عنوان خواستگاه زبان عربی هم حاکم معنوی کشورهای عرب زبان دنیاست خیلی از کشورهای دور و نزدیک عربی و افریقایی دنباله روی سیاسی ان کشور هستند هم بخاطر دین و هم زبان و هم بخاطر کمکهای فراوانی که از عربستان دریافت میدارند مثل موریتانی مراکش جیبوتی اردن بحرین و مثل کشورهای کوچک و ثروتمندی چون کویت امارات در مورد کشاورزی هم اونجور دست و پا بسته نیست درسته عمده محصولات غذایی خودشو وارد میکنه ولی در تولید خرما در دنیا مقام اول رو داره و گندم و گوشت زیادی هم تولید میکنه بنظر من از نظر سیاسی بعد از جریان قتل خاشقچی عربستان از حالت تندروی خارج شده که بخاطر همون سیاست تندروی با ایران هم دچار مشکل و قطع ارتباط شد اشتی با عربستان تنها اشتی با این کشور نیست بلکه اشتی با سودان موریتانی مراکش بحرین مصر اردن جیبوتی اریتره نیز هست بنده ازین اتفاق خوشحالم و امیدوارم این اشتی بتونه بار تورم کشور رو کاهش بده عربستان هم به اشتی با ایران نیاز داشت ایران هم کشوری ثروتمند و قوی به عنوان مهد تشیع با متحدین زیادی هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس