عربستان

وزارت امور خارجه عربستان با صدور بیانیه ای، موج جدید جنایات صهیونیست ها علیه فلسطینیان و یورش به مسجد الاقصی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که ریاض با نگرانی شدید یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به صحن‌های مسجد الاقصی، حمله به نمازگزاران و ربودن تعدادی از شهروندان فلسطینی را دنبال می‌کند.

این وزارتخانه امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای فوری افزود که ریاض ضمن محکومیت این تهاجم آشکار، قاطعانه این اقدامات را که تلاش‌های صلح را تضعیف می‌کند و با اصول و هنجارهای بین‌المللی در رابطه با مقدسات دینی مغایرت دارد، اعلام می‌کند.

این بیانیه همچنین بر موضع قاطع عربستان در حمایت از همه تلاش‌ها با هدف پایان دادن به اشغالگری و دستیابی به راه‌حلی عادلانه و جامع برای مسئله فلسطین تأکید کرد.

این موضع گیری عربستان در حالی است که تعدادی از اعتکاف‌کنندگان فلسطینی در مسجد الاقصی در حمله نظامیان صهیونیست به مصلای القبلی برای بیرون راندن آنها، مجروح شدند و درگیری‌های شدیدی بین دو طرف اتفاق افتاد.

در تحولی دیگر، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در جدیدترین تجاوز خود علیه نوار غزه، صبح امروز مناطقی را در جنوب، شمال و مرکز شهر غزه هدف قرار دادند. این جنگنده‌ها یکی از مواضع نیروهای مقاومت در جنوب شهر غزه را بمباران کردند.

لازم به ذکر است بامداد امروز منابع رسانه‌ای از به صدا در آمدن آژیر هشدار در شهرک‌های صهیونیست نشین مجاور نوار غزه (جنوب فلسطین اشغالی) به دنبال شلیک یک فروند راکت توسط نیروهای مقاومت خبر دادند. این حملات راکتی به دنبال یورش وحشیانه رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و بیرون راندن معتکفان فلسطینی و ضرب و شتم آنان صورت گرفت.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    0 0
    دیگ به دیگ روت سیاه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس