کد خبر 1477770
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت نو می‌شود

شهردار تهران و وزیر صنعت، معدن و تجارت، برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش مشرق، شهردار تهران در مراسم امضای تفاهم نامه با وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس این تفاهم‌نامه قرار است وسایل حمل و نقل عمومی نوسازی و از طریق اصلاح نرم در خصوص افزایش خطوط، تغییر چارچوب‌های حمل و نقل در خطوط، خدمت متفاوت و افزایش میزان ناوگان اقدام شود.

علیرضا زاکانی افزود: در شهر تهران با فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی روبه رو هستیم و از استانداردها نیز عقبیم به عنوان مثال مطابق اسناد بالادستی باید ۱۱ هزار اتوبوس در پایتخت فعال باشد در حالی که این رقم اکنون ۲۵۵۰ دستگاه است.

شهردار تهران همچنین گفت: دربخش تراموا نیز به دنبال ایجاد الگویی جدید از حمل‌ونقل هستیم، همچنین با هدف ساخت ناوگانی پاک و غیرآلاینده برای توسعه و نوسازی اتوبوس، ون، تاکسی و موتورسیکلت‌های پایتخت اقدام خواهیم کرد.

علیرضا زاکانی با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ را سال تجدید حیات برای حمل و نقل عمومی شهر تهران قرار داده‌ایم، افزود: توجه شورای شهر ششم و شهرداری به موضوع حمل و نقل، افقی را برای شهر باز می‌کند تا ۴۵ درصد بودجه شهر تهران در این زمینه درنظر گرفته شود.

شهردار تهران با بیان اینکه در حوزه توسعه و تجهیز ناوگان اتوبوس، ون، تاکسی و موتورسیکلت، هم هدف شهرداری حرکت به سمت موجودیت پاک و غیرآلاینده است، افزود: امیدواریم در این حوزه‌ها کار را به‌بهترین شکل پیش ببریم.

علیرضا زاکانی گفت: اکنون ۷۵ درصد رفت‌وآمدهای سطح شهر با خودروهای شخصی صورت می‌پذیرد و سهم ناوگان حمل‌ونقل عمومی در جابه‌جایی‌های درون شهری ۲۵ درصد است بر این اساس به دنبال نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شهر تهران هستیم.

وزیر صمت هم در آیین امضای تفاهم نامه با شهردار تهران برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت گفت: وظیفه وزارت صمت است که در حوزه توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری همکاری‌های لازم را انجام دهد تا این اتفاق به بهترین شکل رقم بخورد.

سیدرضا فاطمی‌امین با بیان اینکه نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی از ضرورت‌های شهر تهران است، افزود: در زمینه توسعه و نوسازی ناوگان کامیون، کامیونت و اتوبوس، در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۱ هزار و سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۴ هزار عدد تولید شد امسال هم قرار است این تعداد به ۵۰ هزار عدد برسد که بیانگر رشد خوب در این حوزه است.

وزیر صمت افزود: وزارت صمت از یکسو با تولید کنندگان همکاری می‌کند تا به تعهدات‌شان عمل کنند و از سوی دیگر در صورت تاخیر، با ابرازهای موجود، آن‌ها را کنترل خواهد کرد تا موضوع با سرعت و قوت بالایی انجام شود.

سید رضا فاطمی امین با اشاره به اینکه تولید و استفاده از موتورسیکلت برقی به علت نداشتن آلودگی صوتی و هوا کار ویژه‌ای محسوب می‌شود، گفت: برنامه‌ریزی لازم برای سازوکارهای فنی، مالی و مدل کسب و کار تولید موتورسیکلت برقی صورت گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    0 0
    چند سال هست این نوع قراردادها از زمان دولت احمدی نژاد امضا میشه اما دریغ از خدمات به مردم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس