کد خبر 1477911
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
تلفات زلزله مرگبار ترکیه از 50 هزار نفر فراتر رفت

وزیر کشور ترکیه اعلام کرد تلفات زلزله ویرانگر بهمن‌ماه در جنوب شرق این کشور به ۵۰ هزار و ۳۹۹ نفر رسید و با ادامه شناسایی اجساد، همچنان امکان افزایش وجود دارد.

به گزارش مشرق، «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه چهارشنبه (پنجم آوریل) اعلام کرد تلفات زلزله ویرانگر فوریه در جنوب شرق این کشور به ۵۰ هزار و ۳۹۹ نفر افزایش یافت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی‌ان‌ان، سویلو گفت: تعداد کشته‌شدگان ۵۰ هزار و ۳۹۹ نفر است. شناسایی اجساد ادامه دارد. تعداد (تلفات) ممکن است همچنان به‌روزرسانی شود.

ششم فوریه (۱۷ بهمن) دو زمین‌لرزه به قدرت ۷.۷ و ۷.۶ در فاصله نُه ساعته مناطق جنوب شرقی ترکیه را لرزاند و هزاران خانه را ویران کرد. این زمین‌لرزه‌ها و صدها پس‌لرزه آن در ۱۱ استان ترکیه و کشورهای همسایه بویژه سوریه احساس شد.

در حالی که رجب طیب اردوغان در آستانه انتخابات وعده بازسازی کامل مناطق زلزله‌زده این کشور را داده، رسانه‌های مختلف به شدت از اقدامات دولت ترکیه بعد از زلزله انتقاد می‌کنند.

طبق گزارش‌ها، در اولین روزهای وقوع زلزله، تیم‌های جستجو و نجات نتوانستند به شهرهای زلزله‌زده برسند و وزارت بهداشت نیز در پاسخگویی به شهروندان آسیب‌دیده کوتاهی کرد.

چندی پیش «خبرگزاری فرانسه» گزارش داد زلزله اخیر در جنوب ترکیه مشکلات اقتصادی این کشور را تشدید کرده و بر نگرانی‌های رئیس‌جمهور ترکیه در آستانه انتخابات سراسری افزوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس