کد خبر 1478101
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
ساعت کاری

وزیر نیرو گفت:بر اساس مصوبه هیئت دولت ساعت کار ادارات از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور سال‌جاری، ۶ بامداد تا ۱۳ خواهد بود.

به گزارش مشرق، علی اکبر محرابیان در همایش سراسری مدیران ارشد وزارت نیرو از تعیین تکلیف ساعت کار ادارات در زمان اوج مصرف برق در تابستان امسال خبر داد و گفت: «بر اساس مصوبه هیئت دولت ساعت کار ادارات از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور سال‌جاری، ۶ بامداد تا ۱۳ خواهد بود.»

وی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری توسط مقام معظم رهبری با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» گفت: «بی‌تردید مهم‌ترین وظیفه ما در این مسیر همراهی با دولت و ارکان مختلف نظام در تحقق این شعار است؛ البته تلاش برای مهار تورم در سال‌های مختلف صورت گرفته اما در سال ۱۴۰۲ این امر به صورت متمایز، علمی و اثربخش پیگیری می‌شود.»

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه اقدامات و برنامه‌های وزارت نیرو تابع این هدف است، افزود: «تأمین آب و برق مهم‌ترین رکن تولید است و بر این اساس با مجموع ناترازی موجود در صورت مدیریت بهینه مصرف و تقاضا مسیر برای رشد تولید هموار می‌شود.»

وی یادآور شد: «در تابستان ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب با ناترازی ۱۴ هزار و ۲۰ هزار مگاواتی برق روبرو بودیم، این در شرایطی است که با احتساب ۷۰ هزار مگاوات تقاضا این امکان وجود داشت که در اوج مصرف ۶ ساعت محدودیت برق در همه بخش‌ها اعمال شود.»

وی در این‌باره ادامه داد: «این در حالی است که با مدیریت مناسب در کنار تأمین برق بخش خانگی و عدم خاموشی در تابستان ۱۴۰۱، برق مازاد برای تقویت و رشد ظرفیت تولید به بخش تولید کشور ارائه شد.»

محرابیان با بیان اینکه در تابستان سال گذشته رشد مصرف برق خانگی برابر صفر بود، گفت: «از ۱۵ خرداد تا نیمه شهریور ۱۴۰۱ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳.۵ درصد با کاهش مصرف در بخش خانگی روبه‌رو شدیم، این در حالی است که از ۲۹ اردیبهشت تا پایان شهریور سال ۱۴۰۰، بر اساس جدول یک تا سه نوبت، خاموشی اعمال می‌شد.»

وزیر نیرو از برنامه‌ریزی برای مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف خبر داد و گفت: «در بخش اداری برنامه‌ها به صورت دقیق مشخص شده است، خوشبختانه هیأت دولت ساعت فعالیت اداری را در اسفند ۱۴۰۱ مصوب کرد و بر اساس آن از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ساعت کار اداری از ۶ بامداد تا ۱۳ خواهد بود، ضمن اینکه یک ساعت پیش از پایان ساعت کار اداری دستگاه‌های سرمایشی خاموش می‌شوند.»

وی در ادامه به موضوع بند «ع» تبصره ۸ اشاره کرد و گفت: «اجرای این برنامه به مثابه تخصیص منابع آب برای توسعه طرح‌های صنعتی کشور است؛ امروز صنایعی وجود دارند که به دلیل عدم ظرفیت منابع آبی امکان توسعه ندارند، اما اجرای این قانون می‌تواند تا ۲ میلیارد متر مکعب به ظرفیت منابع آبی صنایع کشور اضافه کند.»

محرابیان از این برنامه با عنوان «بازتخصیص آب به صنایع» یاد کرد و افزود: «از این طریق، بازتخصیص آب به صنایع کشور با اولویت منابع آب غیرمتعارف اعم از دریا، پساب و غیره صورت می‌گیرد که با ایجاد ارزش افزوده برای آب و در نهایت توسعه صنعت و رشد تولید همراه خواهد بود.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی افصحی IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    1 1
    مدیریت منابع بیش از ایجاد ظرفیت های جدید منابع اهمیت دارد. چرا که مدیریت منابع بی هزینه و بدون بار مالی بوده و می تواند سر ریز از این مدیریت منابع به بخش های صنعتی اختصاص یافته و رشد تولید اتفاق بیفتد. در فرهنگ اسلامی براساس قواعدی چون قناعت، دوری از اسراف و تبذیر ، استفاده بهینه از منابع در اختیار ، سحر خیزی و دوری از بطالت و شب گردی های بی مورد و...تاکید شده و..‌که همگی در مدیریت منابع و بهره وری نقش تعیین کننده ای دارند به ویژه اگر در زمینه ایجاد منابع جدید دوار کمبود سرمایه گذاری باشیم و حتی روایات فراونی از ائمهٔ اطهار نقل شده که برکت در سحر خیزی است. امیرالمومنین علی علیه السلام در غرر فرموده «باکروا فالبرکة فی المباکرة برکت و ازدیاد منابع در اقدام به کار و تلاش در سحرگاهان است» و نیز پیامبر فرمود «الصبحة تمنع الرزق خواب صبح زندگی فردی و جمعی را مختل می سازد» دولت انقلابی جناب رئیسی به نظر می رسد با توجه به این آموزه های شیعی در کنار تلاش برای ایجاد منابع جدید با تغییر ساعات کار و خدمات دولتی متناسب با فصول مختلف مثلا از پانزده خرداد سال جاری از صبح اول وقت ،می تواند هم بهره وری را افزایش داده و هم منابع انرژی را به خوبی مدیریت و هدایت نماید تا در تأمین آن دچار اختلال و قطعی نشویم نه در مصارف خدماتی و خانگی و نه در تولیدی . به این می گویند عمل انقلابی.
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 1
      طومار ننویس
    • محمد IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
      0 0
      چقدر داستان سرایی کردی اخه ساعت 6 کی به سرکار میره طرف توی خوابه اینم شده کار معلوم نیست باز چه نقشه ای کشیدن برای مردم همینجوری پول برق چند برابر میاد تو هم دلت خوشه عمو
  • بشار عبدالواحد IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    1 1
    زنده باد عربستان خودم که این قرتی بازی ها نیست
  • US ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    0 0
    مگه ۱۵ خرداد همه ساله تعطیل رسمی نیست؟!!!
  • US ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    0 0
    خوب شده دیگه برای کارمندان کمتر کار میکنند ولی حقوق کامل میگیرن. تابستانها را به بهانه کمبود برق ساعات کاری ادارات را کاهش میدهند و زمستانها هم به بهانه کمبود گاز
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    0 0
    بانکداری که کارش باز کرد حسابه چطور مهار تورم بکنه کار خودتون رو گردن کارمند و بقال و چقال نندازیذ
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    0 0
    همون ساعت رو تغییر میدادین بهتر نبود؟
  • DE ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    0 0
    تو خودت حاضری ساعت ۶ صبح بری سرکار؟
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    0 0
    حماقت پایان ندارد... بسیاری از جلسات که از شهرستانها به تهران می آیند باید یک روز قبل حرکت کنند هتل. بگیرند و.... این همه هزینه تحمیل می شود که که ۲ درصد برق کمتر مصرف بشه ...
  • Ja ad IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    0 0
    اون که اسمش دولت تدبیر و امید بود نتایج خرابکاری هاش تا ابد همراهمون هست این دولت که نه تدبیر داره ، نه ا........
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    0 0
    ۶ بامداد بدن آماده کار اداریه؟! اون وقت سیستم حمل و نقل غیررسمی چه طور؟! لغوش کنید
  • ممو IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    0 0
    همون ساعت رو جلو میکشیدن بهتر بود خب
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    1 0
    ساعت ۶ را صبح میگن نه بامداد😌بامداد برای ساعت ۱و۲و۳و۴ هست
  • ققنوس IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    0 0
    از اونجا که مدارس تو این بازه زمانی تعطیلند، خوبه. هم صرفه جویی در انرژی میشه، هم کارمندان زود می‌رسند خونه و میتونند ناهار رو سر یک سفره بخورند و بعد استراحت ظهر، با بچه ها بعدازظهر برند بیرون گردش.
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    1 0
    در کجای دنیا کارمند را ساعت 6 صبح سر کار می برد؟؟؟
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    0 0
    ساعت چندبایدبیدارشی ک 6محل کارباشی؟ اینجوری باخستگی وناکارامذی کارمندان روبروخواهتدشد. ساعت 4بایدبیدارشدتااماده رفتن به محل کار باشی خدابدادکسانی برسه ک راه دوری دارن برای رسیدن بمحل کار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس