1

رئیس‌جمهور گفت: حمایت از حقوق ملت فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی اصل غیرقابل تغییر در شاکله امت اسلامی و وحدت جهان اسلام برای مقابله با تجاوزگری‌ها و جنایات رژیم صهیونستی یک ضرورت همیشگی است.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در گفتگوی تلفنی با «جوکو ویدودو»، رئیس‌جمهور اندونزی، با تشریح وضعیت کنونی فلسطین و معرفی آن به عنوان قلب تپنده جهان اسلام تأکید کرد: حمایت از حقوق ملت فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی اصل غیرقابل تغییر در شاکله امت اسلامی و وحدت جهان اسلام برای مقابله با تجاوزگری‌ها و جنایات رژیم صهیونستی یک ضرورت همیشگی است.

رئیسی همچنین خواستار برگزاری اجلاس اضطراری سازمان همکاری‌های اسلامی و تصمیم‌گیری مشترک برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی شد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: به باور ما جهان اسلام به عنوان یک بلوک تأثیرگذار در معادلات جهانی نیازمند همگرایی بیشتر است و بر همین اساس از هرگونه ابتکار در جهت تعمیق روابط میان کشورهای اسلامی استقبال می‌کنیم.

رئیسی با اشاره به روابط دیپلماتیک ۷۰ ساله تهران-جاکارتا، تقویت همکاری‌های اقتصادی و مناسبات تجاری دو کشور را مورد تأکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد در سال جدید همکاری‌های ایران و اندونزی جهش چشمگیری در راستای رفاه و منافع دو ملت داشته باشد.

«جوکو ویدودو» رئیس‌جمهور اندونزی هم در این گفتگوی تلفنی ضمن تبریک آغاز سال جدید هجری شمسی و حلول ماه رمضان به ملت ایران، لزوم تعمیق روابط دو کشور در جهت نزدیکی دو ملت و تأمین منافع مشترک را مورد تأکید قرار داد.

رئیس‌جمهور اندونزی همچنین از پیشنهاد رئیس‌جمهور کشورمان برای برگزاری اجلاس اضطراری سازمان کشورهای اسلامی استقبال و ابراز امیدواری کرد برگزاری این اجلاس زمینه تقویت بیشتر روابط بین کشورهای اسلامی را فراهم آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    5 3
    ما خودمون مشکل کم نداریم، سوریه وفلسطین مساله ما نیست
    • کارشناس IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      1 3
      اینها جایی برای فرار ندارند. اخرش خودکشی میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس