کد خبر 1478234
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴
تقدیم استوارنامه سفیر جدید ایران به رئیس جمهور الجزایر

محمدرضا بابایی سیاهکل سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران استوارنامه خود را تقدیم رئیس جمهور الجزایر کرد.

به گزارش مشرق، محمدرضا بابایی سیاهکل سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در الجزیره عصر امروز (پنجشنبه) ۱۷ فروردین ماه در دیدار با «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

محمدرضا بابایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر اول فروردین ماه سالجاری نیز رونوشت استوارنامه خود را تقدیم «احمد عطاف» وزیر امور خارجه این کشور کرده بود.

بابایی جایگزین حسین مشعلچی زاده سفیر سابق ایران در الجزیره شده است.

محمدرضا بابایی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در الجزایر پیش از عزیمت به محل مأموریت هم با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار کرده بود. وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به روابط خوب سیاسی جمهوری اسلامی ایران و الجزایر طی سنوات گذشته، بر ضرورت تلاش بیشتر برای ارتقاء و گسترش مناسبات دوجانبه تأکید کرد.

امیرعبداللهیان همچنین با ابراز خرسندی از سطح بالای روابط سیاسی دو کشور، ضرورت استفاده از ظرفیت‌های دو کشور برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری فیمابین، به ویژه در حوزه اقتصاد دانش بیان و صدور خدمات فنی و مهندسی را مورد تأکید قرار داد.

گفتنی است حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دهم فروردین ماه نیز در تماس تلفنی با «احمد عطاف» وزیر خارجه جدید الجزایر، انتخاب وی را به این سمت تبریک گفت و برای وی در مسؤولیت جدید آرزوی موفقیت کرد. وی همچنین از وزیر خارجه الجزایر برای سفر به تهران دعوت کرد که مورد استقبال وی قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس