کد خبر 1478381
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۰

______________________
بسم الله الرحمن الرحیم

اَللّهُمَّ اهْدِنی فیهِ لِصالِحِ الاْعْمالِ وَاقْضِ

خدایا راهنمائیم کن در آن به کارهای شایسته و برآور در آن حاجات

لی فیهِ الْحَواَّئِجَ وَالاْمالَ یا مَنْ لا یَحْتاجُ اِلَی التَّفْسیرِ وَالسُّؤ الِ یا

و آرزوهای مرا ای کسی که نیازی به شرح حال و درخواست نداری ای

عالِماً بِما فی صُدُورِ الْعالَمینَ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ الِهِ الطّاهِرینَ روز

دانا و آگاه بدانچه در دل مردم جهانیان است درود فرست بر محمد و آل پاکش

شرح دعای روز هفدهم توسط آیت الله مجتهدی(ره)

اللَّهُمَّ اهْدِنِی فِیهِ لِصَالِحِ الْأَعْمَالِ

خدایا در ماه رمضان مرا به اعمال صالح راهنمایی کن، نه این که فقط بخورم و بخوابم؛ طوری باشم که اهل سحر باشم؛ دعای افتتاح بخوانم، دعای سحر بخوانم؛ نه اینکه دعا ها را از رادیو و.. گوش کنیم؛ بلکه خودمان دعاها را بخوانیم.

حکایت:

واعظی در قم به نام میرزا محمد تقی اشراقی بود؛ ایشان از قول والدشان نقل می کرد؛ که سحردر نجف اشرف هفتاد تن دیدم که دعای ابوحمزه ثمالی را از حفظ در قنوت نماز وتر می خواندند آن هم با حالت گریه. لذا سعی کنید دعا ها را خودتان بخوانید و سعی کنیم اهل عمل باشیم، در قدیم حرف با عمل توام بود اما الان فقط حرف است و شنیدن.

توصیه به اهل منبر:

اهل منبر باید کلمات اهل بیت را برای مردم بیان کنند و قال الصادق و قال الباقر بگویند؛ نه اینکه تمامی مطالب منبر بشود آمریکا و اسرائیل و روزنامه.... فقط مسائل سیاسی بیان شود.

خدایا در ماه رمضان به اتیان اعمال صالح یاریم کن؛ توفیق بده اهل قرائت قرآن باشم که یکی از اعمال صالح تلاوت قرآن است؛ بهترین چیز ها تلاوت قرآن است که زنگار دل را از بین می برد مخصوصا در سحرها مقید باشید دو؛ سه صفحه قرآن بخوانید ؛ استغفار هم زنگ دل را می برد، دست بر سر یتیم بکشی هم زنگ دل را از بین می برد.

>وَ اقْضِ لِی فِیهِ الْحَوَائِجَ وَ الْآمَالَ

خدایا احتیاجات مرا برآورده کن و هر آرزوی شرعی که دارم برای من مستجاب کن؛ و شرط قبولی دعا و برآورده شدن آرزو های تو هم این هست که امیدت فقط به خدا باشد و اگر دلت به جای دیگر گرم باشد و امیدت به دیگری بود بدان که حاجتت برآورده نمی شود ؛ و دعای تو زمانی مستجاب می شود که از همه نا امید بشوی؛ و آن وقت؛ زمان استجابت دعای توست.

دستور العمل

برای برآورده شدن حاجاتتان توسل به اهل بیت داشته باشید؛ مخصوصا به حضرت نرجس خاتون مادر امام زمان ( علیه السلام ) که حدود سی الی چهل سال قبل یکی از اولیاء الهی این مطلب را به من آموختند و به هر کسی که گفته ام از توسل به حضرت نرجس خاتون ( سلام الله علیها ) نتیجه گرفته اند.

شخصی بود که اهل فرزند نمی شد من به او گفتم که یک ختم قرآن هدیه به روح نرجس خاتون داشته باشد که ایشان هم عمل کردند و خواندند و صاحب اولاد شد.

و ایشان مادر ولی وقت هست واگر شما به ایشان متوسل شوید و مادر با امام زمان در میان بگذارد که فلانی به من متوسل شده است و حاجت خواسته است حضرت هم درخواست مادر بزرگوارشان را رد نمی کند و این توسل بسیار راهگشا و مجرب است. و سرعت اجابت از خصوصیات توسل به حضرت نرجس خاتون می باشد.

خاطره ای از توسل استاد به نرجس خاتون

به یاد دارم که پول زیادی همراه من بود که به قم می بردم تا به خدمت آیت الله تبریزی تحویل دهم و پول هم داخل یک کیسه بود؛ وقتی به کیسه توجه کردم دیدم که خالی هست و از پول های داخل آن خبری نیست، خلاص وقتی به قم رسیدیم دیدیم که از پول ها خبری نیست؛ من هزار تا صلوات نذر مادر امام زمان کردم؛ در همان شب شخصی پول را برای من آورد.

>یا مَنْ لاَ یحْتَاجُ إِلَی التَّفْسِیرِ وَ السُّؤَالِ

ای خدایی که احتیاج نداری که من حاجتم را برای تو تفسیر و شرح کنم، چرا که خداوند عالم است به گرفتاری و مشکل من، نه تنها خداوند نیاز به شرح و تفسیر حاجاتمان ندارد، بلکه ائمه هم همینطور هستند چراکه عالم به حاجات و دعا های ما می باشند. خدایا برای برآوره کردن حاجات ما حتی احتیاج به شنیدن درخواست ما نداری کسانی که از تو درخواستی هم ندارند تو کار آنها را راه می اندازی، در دعای ماه رجب می خوانید که

« یا مَنْ یعْطِی مَنْ سَأَلَهُ یا مَنْ یعْطِی مَنْ لَمْ یسْأَلْهُ وَ مَنْ لَمْ یعْرِفْهُ تُحَنُّناً مِنْهُ وَ رَحْمَةً » ای خدایی که اعطاء می کنی حاجات کسانی را که از تو درخواست می کنند و بجا می آوری حاجات کسانی را که از تو درخواست نکرده اندو تو را نمی شناسند!

>یا عَالِماً بِمَا فِی صُدُورِ الْعَالَمِینَ

چرا تو احتیاج به تفسیر و توضیح حاجات بندگانت نداری، برای اینکه تو عالم هستی به هر امری که در دل بندگانت هست، تو با خدای خود باش تا خدا کارت را درست بکند.

>صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِین

خدایا درود بفرست بر محمد و خاندان طاهر و پاک او

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس