نشست

سفیر روسیه در دمشق خبر داد که نشست چهارجانبه سوریه، ترکیه، ایران و روسیه که قرار بود روز دوشنبه در سطح وزیران خارجه برگزار شود، به زمان دیگری موکول شده است.

به گزارش مشرق، «الکساندر یفیموف» سفیر روسیه در دمشق در گفت‌وگو با روزنامه سوریه «الوطن» خبر داد که نشست چهارجانبه وزرای خارجه سوریه، ترکیه، ایران و روسیه به ماه می آینده موکول شده است.

بنابر گزارش امروز (یکشنبه) روزنامه سوری الوطن، سفیر روسیه گفت نشستی که انتظار می‌رفت فردا (دوشنبه) برگزار شود، به اوایل ماه می موکول شده است.

الکساندر یفیموف با بیان اینکه تماس‌ها و رایزنی‌ها چهار کشور یادشده برای دستیابی به نتایج مثبت در این زمینه ادامه دارد، افزود که فرایند عادی‌سازی روابط سوریه، ترکیه طولانی‌ است و نمی‌توان تمام مسائل را در یک یا چند گفت‌وگو حل و فصل کرد.

یفیموف در عین حال اشاره کرد که روسیه به تلاش خود برای برگزاری نشست چهارجانبه ادامه می‌دهد و در خصوص دستیابی به نتایج مثبت برای برگزاری این نشست در سطح وزرای خارجه، خوشبین است. او در این باره همچنین گفت: «راه طولانی است؛ اما ما گام به گام پیش می‌رویم.»

تلاش‌ها برای برگزاری نشست چهارجانبه میان سوریه، ترکیه، ایران و روسیه در حالی جریان دارد که دمشق همچنان تاکید دارد که به حضور ترکیه در خاک سوریه باید پایان داده شود و نیروهای ترکیه از خاک این کشور خارج شوند. طبق گزارش رسانه‌های سوری، از جمله شروطی دمشق برای عادی‌سازی روابط با ترکیه مطرح کرده توقف حمایت ترکیه از سازمان‌های تروریستی مسلح و کمک به مبارزه با تروریسم و عدم مداخله در امور داخلی سوریه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    دم سوریه گرم که ترکیه رو توی این یک قلم آچمز کرده انشاالله یکی از رقبای عاقلتر اردوغان بیاد و معماری سیاسی منطقه یه نفسی تازه کنه
    • آلتین آی IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 0
      مطمئن باش کسی اگر قرار باشد جای اردوغان بیاد حداقل برای ایران بدتر از اردوغان خواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس