کد خبر 1479286
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
سقوط یک پهپاد انتحاری در شمال عراق

تنها چند روز پس از تلاش ناموفق برای ترور فرمانده شبه‌نظامیان کُرد سوریه در شمال عراق با پهپاد انتحاری، منابع عراقی از سقوط یک پهپاد انتحاری دیگر در شمال این کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های عراقی، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، از سقوط یک پهپاد انتحاری در شمال این کشور خبر دادند.

پایگاه خبری «شفق نیوز» به نقل از یک منبع امنیتی در این باره گزارش داد که این پهپاد انتحاری ناشناس در روستای «بوتیا» در شمال استان دهوک سقوط کرده، بدون آنکه منفجر شود.

منبع مذکور اضافه کرد که تا لحظه انتشار این گزارش هنوز مشخص نشده که این پهپاد متعلق به چه گروهی بوده و قرار بوده کجا را هدف قرار داد. دستگاه‌های امنیتی عراق در حال بررسی این پهپاد هستند.

این پهپاد انتحاری در حالی در شمال عراق سقوط کرده است که رسانه‌های عراقی، در روزهای گذشته، از حمله پهپادی به فرودگاه سلیمانیه با هدف ترور «مظلوم عبدی» فرمانده شبه‌نظامیان کُرد در سوریه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» خبر داده بودند.

رسانه‌های محلی عراق گزارش داده بودند که این حمله با هدف ترور مظلوم عبدی انجام شد، اما او توانست از این حمله جان سالم به در ببرد.

به دنبال این حمله، مقامات عراق، ترکیه را متهم به نقض تمامیت ارضی این کشور و حمله به فرودگاه غیرنظامی سلیمانیه کردند. ریاست جمهوری عراق با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله به فرودگاه بین‌المللی سلیمانیه، خواستار مسئولیت پذیری دولت ترکیه و عذرخواهی رسمی آنکارا شده بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس