احتمال توفان لحظه‌ای و رگبار شدید باران در پایتخت

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به احتمال وقوع توفان لحظه‌ای و رگبار شدید باران همچنین کاهش دما در تهران هشدار داد.

به گزارش مشرق به نقل از اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: از ظهر چهارشنبه (۲۳ فروردین‌ماه) تا اواخر وقت پنج شنبه (۲۴ فروردین ماه) وقوع رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ و وزش باد شدید در استان تهران به‌ویژه ارتفاعات شمال و شمال غرب و غرب استان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، امکان سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال طغیان رودخانه‌ها، وقوع صاعقه و تگرگ، لغزندگی جاده‌ها و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نیست بنابراین خودداری از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان توصیه می‌شود.

در ادامه اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وزش باد شدید تا خیلی شدید از بعد از ظهر چهارشنبه تا پایان صبح شنبه هشدار می‌دهد و به‌ویژه از بعد از ظهر پنجشنبه تا جمعه احتمال توفان لحظه‌ای دراستان تهران به‌خصوص مناطق جنوبی و غربی آن وجود دارد.

در این وضعیت سقوط اشیا از ارتفاع و شکستن نهال‌ها و درختان فرسوده، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنرها و تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت و غیر مستحکم دور از انتظار نیست و اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به اطمینان حاصل کردن از استحکام سازه‌های موقت و غیرمستحکم نظیر داربست‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و پرواز با هواگردهای سبک، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور، خودداری از توقف خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال، عدم استقرار در نواحی مرتفع نظیر داربست‌ها توصیه می‌کند.

در بخش دیگر ازاین هشدار به کاهش محسوس دما به‌طور میانگین ۶ تا ۱۲ درجه سلسیوس از چهارشنبه تا پایان جمعه در استان تهران اشاره و آورده شده است: این وضعیت به‌ویژه پنجشنبه شب تا جمعه موجب یخبندان شبانه سطح زمین در ارتفاعات بالادست می‌شود و احتمال آسیب به محصولات کشاورزی وجود دارد بنابراین نسبت به مدیریت حامل‌های انرژی و تنظیم دمای گلخانه‌ها توصیه می‌شود.

در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس