‌

مدیرکل دفتر اعتبار بخشی وزارت بهداشت، از ورود یک میلیون و ۱۰۰ هزار بیمار بین الملل از کشورهای مختلف به ایران در سال گذشته خبر داد.

به گزارش مشرق، سلیمان حیدری مدیرکل دفتر اعتبار بخشی وزارت بهداشت، از ورود یک میلیون و ۱۰۰ هزار بیمار بین الملل از کشورهای مختلف به ایران در سال گذشته خبر داد.

وی گفت: در حال حاضر ۲۳۳ مرکز پذیرش بیمار بین الملل در ۲۸ استان در کشور آماده پذیرش گردشگران سلامت هستند.

وی افزود: طبق آمار ثبت شده در سامانه‌های وزارت بهداشت در حال حاضر سالانه بیش از یک میلیون نفر در بخش دولتی با هدف درمان به بیمارستان‌های دولتی مراجعه می‌کنند و حدوداً همین تعداد هم در بیمارستان‌های خصوصی جذب بیمار بین الملل داریم.

حیدری ادامه داد: امروزه حدود یک درصد ظرفیت بیمارستان‌ها به پذیرش بیماران بین الملل اختصاص دارد که با توجه به ارزآوری سه برابری بیماران بین الملل برای کشور و توسعه زیرساخت‌ها، این ظرفیت در حال افزایش است.

وی ابراز امیدواری کرد تا سال ۱۴۰۴ این ظرفیت به ۲۰ درصد افزایش یابد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    1 0
    ظرفیت پذیرش دانشجو رادرکنکور افزایش دهید
  • فرهاد IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    0 1
    بله خدمات رایگان به سیاهی لشگرهایی که نمک خوردن و نمکدان شکستن کارشونه و چشم دیدن ایران و ایرانی رو ندارن
  • IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    2 0
    کاش در این خبر آمار تفکیکی بیماران کشورها ی مراجعه کننده هم ذکر می شد؛ البته احتمالاً کشور عراق در راس این آمار بوده و بیشترین تعداد مراجعه کننده را دارد. و بسیار ضروری است از بُعد دیگر هم به قضیه پرداخته شود که مبادا بخشی از پزشکان ما با برداشت غلط و یا تلقین برابری و یکسان بودن نرخ ارائه خدمات پزشکی به بیماران خارجی و داخلی ، با فرصت طلبی و سوء استفاده از موقعیت و منت گذاشتن بر سر بیماران هموطن که بضاعت و سرمایه آنچنانی ندارند، پروسه آزمون و خطا را روی آنان بعمل آورده و پس از کسب مهارت لازم ،بلا فاصله به کشورهای خارجی مهاجرت کرده و با پنجه های جواهر نشان خود در بیمارستان های آنان خدمات خود را تقدیم نمایند و در مرحله ی بعد، برخی از آنان هر از چند گاهی مجدداً به وطن مراجعه نموده و چند روزی بر سر ما منت بگذارند که چه نشستید، پزشک مورد تایید آن طرف آب مشرف شدند!.
  • یاران امام IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    1 0
    ایران قطب پزشک آسیاست حتی در اروپا هم حریفی ندارند. بهترین ارزآوری بیماران خارجی که باید بیمارستان بین المللی احداث کرد فقط در تبریز بیمارستان بین الملی دارد و فعال هم است ولی بدخواهان و نمی گذارند این بیمارستان کارشان را خوب عمل کند. از سودان هم برای عمل جراحی تومور مغز امده بودند از دبی و عمان گرجستان- ترکیه - قبرس- قزاقستان- ازبکستان از روسیه هم برای معالجه بیماران به این بیمارستان آمده بودند. بهترین روش ارز آوری هست
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    0 3
    با این ذوق کردنتون بجای اینکه کشور رو از توریست پر کنن بجاش برای اومدن مریضا شادی میکنن چقد شماها نفرت انگیزید
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      1 0
      چقدرم خخخ حرف الکی نزن
  • علی IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    0 2
    مسئله ای که رئیسی به آن افتخار می کند ورود بیماران از کشورهای دیگر به ایران است اما باعث افتخار نیست چرا که ارزش پول ملی آنقدر پایین است که مداوا شدن در کشوری مانند ایران تقریبا برای سایر کشورها هزینه بسیار کمی دارد اما برای خود مردم ایران بسیار سرسام آور است
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      1 0
      چقدرم خخخخ
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    0 2
    عکس بدحجابی نذار که فکر میکنن جامعه اینجوریه
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    2 0
    اگر جای خالی دارین در بیمارستانها، پس تبلیغ در اروپا فراموش نشود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس