ماکرون: متحد واشنگتن بودن به معنای دنباله‌رو بودن آن نیست

رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه گفت که همپیمانی با آمریکا به معنای دنباله رو بودن آن نیست.

به گزارش مشرق، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه تاکید کرد که همپیمانی با آمریکا به معنای دنباله‌رو بودن آن نیست.

وی که این سخنان را در کنفرانس خبری در آمستردام مطرح می‌کرد، افزود: «اینکه همپیمان باشی به معنای آنکه پیرو باشی نیست و به این معنا نیست که شما حق ندارید که طرز فکر بخصوصی داشته باشید».

ماکرون تاکید کرد: «فرانسه وضع موجود در تایوان را تایید می‌کند و از سیاست چین یکپارچه و رسیدن به راه حل مسالمت‌آمیز در این باره حمایت می‌کند».

چند روز پیش رئیس جمهور فرانسه زمانی که قصد بازگشت از چین را داشت، در مصاحبه خبری خود اعلام کرد: «اروپا باید در برابر فشارها برای تبدیل شدن به "دنباله‌روهای آمریکا"، مقاومت کند.» او همچنین تاکید کرد که «خطر بزرگی که اروپا را تهدید می‌کند، گرفتار شدن در بحران‌هایی است که برای ما نیست.»

نظریه‌ای که ماکرون بعد از چند ساعت ملاقات و گفت‌وگو با رئیس جمهور چین بر آن تأکید کرد راهبرد «استقلال استراتژیک» خوانده می‌شود که اولین بار در سال ۲۰۱۳ در اتحادیه اروپا مطرح و در سال ۲۰۱۶، به یکی از نظری‌های مهم اتحادیه اروپا تبدیل شد.

بر اساس این نظریه که توسط فرانسه مطرح شد، اتحادیه اروپا خواستار «افزایش توان دفاعی» و «دستیابی به استقلال» در حوزه دفاعی شد. به عبارتی دیگر، اتحادیه اروپا دیگر نمی‌خواست در حوزه دفاعی تماما وابسته به آمریکا باشد و قصد داشت بدون ایالات متحده هم بتواند از خود دفاع کند.

این مسئله، بعد از شروع جنگ اوکراین اهمیتی چندین برابری برای اروپاییان پیدا کرد. همچنین طرح «استقلال راهبردی» از صرف حوزه دفاعی، به حوزه‌های اقتصادی و سیاسی تسری پیدا کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    8 0
    فعلا که همه اروپا مستعمره اتو کشیده آمریکا هستید بدبخت‌ها!
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      0 1
      حالا اونا مستعمره آمریکا هستند و دارند هر 2طرف از منافع هم استفاده می‌کنند. ما ک مستعمره روسیه و چین هستیم و چند تا هواپیما درب و داغون اونم شاااااید بده ب ما یا همون چین ک ی سری جنس بنجل میده ب ایران
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    0 0
    مکرون بزرگترین حقه باز اروپاس .بدون امریکا حتی اب نمیخوره ببین چه نقشه ای داره
  • علی افصحی IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    0 0
    امام خامنه ای « اروپایی ها عملا به تحریم های آمریکا پایبند ماندند ... باید از آن ها بکلی قطع امید کرد» ماکرون همین دیروز گفت که نباید اروپا دنباله رو آمریکا باشد ، اما خیلی زود بی هیچ اقدامی باز گفته « هم پیمانی به معنای دنباله رو بودن نیست» خب بله ! اما ماکرون و همه اروپا نه دنباله رو بلکه دربسیاری از اوقات نوکرحلقه به گوش آمریکایند. به عنوان مثال همراهی اروپا با تحریم های ضد بشری امریکاست. کدام کشور تجهیزات پانسمانی کودکان پروانه ای را تحریم کرد تا بسیاری از کودکان فوت کنند؟ آیا غیر از سوئیس اروپایی بود. کدام کشورها با «اینستکس » بازی چندین ساله راه انداخته و بعد با آبرو ریزی آن را جمع کردند؟ جز اتحادیه مفلوک اروپا! کدام اتحادیه به تبعیت از آمریکا سپاه سرافراز مبارز و متخصص در نابودی تروریزم جهانی را به تبعیت از آمریکا « سازمان تروریستی » اعلام کرد. اروپا و ماکرون برای جایابی خود در آینده تغییرات سریع جهان ، در بین ملت ها رو به تظاهر به مستقل بودن آورده اما تا این ادعا راستی آزمایی نشود ببش از یک فریب نیست . راستی آزمایی سخن ماکرون و اروپا برای ایران اسلامی خیلی روشن است « برداشتن همه تحریم های اروپایی» که به تبعیت از آمریکا بر ایران اسلامی تحمیل کرده اند. اما هرگز اروپا چنین کاری خواهد کرد . چرا ؟ چون قرآن ترفند شیطانی اروپا و مکرون را در سوره فتح آیه چهل و هشت رسوا ساخته « یقولون بافواههم ما لیس فی قلوبهم لفاظی کرده و چیزهایی را به زبان می آورند که در دل هایشان نیست و بلکه خلاف آن است» در این بین آب به دهن اصلاحات آمریکایی آمده که دیدید اروپا مستقل است ! این مرتجعین بدبخت نمی دانند همهٔ جریانات شیطانی در لفاظی گوی سبقت از هم می ربایند مهم عمل است که نه اصلاحات آمریکایی از آن بهره ای دارد نه غرب وحشی. سلامتی و طول عمر امام خامنه ای صلوات.
  • سیروس IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    1 0
    تمام دنیا فهمیدن امریکا دیگر کارش تمام است .و به سوی ایران و چین و روسیه هجوم اوردنند .ابرقدرتهای جدید جهان ایران و چین و روسیه هستند .
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    2 0
    هست
  • کیارش GB ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    0 0
    البته آمریکا این اعتقاد را ندارد و کشوری را متحد خود می داند که دنباله رو آمریکا باشد در غیر اینصورت آن کشور را دشمن بحساب می آورد. نه تنها دنباله رو بلکه آمریکا از آن کشور منتفع شود به فرمان آن باشد. برای آنها سفر به چین به تنهایی نشانه مخالفت و دشمنی با آمریکاست.
  • مهدی IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    2 0
    درسته شما دنباله رو آمریکا نیستید شما رعیت آمریکا هستید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس