کد خبر 1480097
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷
امیرعبداللهیان با همتای ازبکستانی دیدار کرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با همتای ازبکستانی در حاشیه چهارمین نشست کشورهای همسایه افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در چهارمین نشست کشورهای همسایه افغانستان در سمرقند حضور دارد، امشب (پنجشنبه) با «بختیار سعیداف» همتای ازبکستانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

گفتنی است در دیدار «بختیار سعیداف» وزیر خارجه ازبکستان با رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۱ بر لزوم همکاری و مساعدت کشورهای همسایه برای تقویت صلح و ثبات در افغانستان تأکید شده بود.

چهارمین نشست کشورهای همسایه افغانستان قرار است امروز پنجشنبه ۲۴ فروردین ماه در شهر سمرقند ازبکستان برگزار شد. وزرای امور خارجه و مقامات جمهوری اسلامی ایران، چین، روسیه، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان در نشست مزبور شرکت کردند. امیرخان متقی نیز که به عنوان مهمان از سوی ازبکستان به سمرقند دعوت شده بود، در پایان نشست اصلی، در جلسه حضور یافت و به تشریح تحولات کنونی افغانستان پرداخت.

همچنین در حاشیه چهارمین نشست همسایگان افغانستان، دومین نشست چهارجانبه وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین و پاکستان نیز برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس