محسن رضایی: هدف دشمنان جلوگیری از شکست محاصره اقتصادی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فتنه‌های اخیر دشمن برای جلوگیری از شکست محاصره اقتصادی است، چرا که مطمئن شده‌اند و می‌دانند که محاصره اقتصادی قابل شکسته شدن است.

به گزارش مشرق، محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاون اقتصادی رییس جمهور شب گذشته در جمع همرزمان و ایثارگران سپاه استان لرستان ضمن عرض تسلیت شهادت مولای موحدین امیرالمومنین علی (علیه السلام) اظهار داشت: قوم لر از اقوام اصیل ایرانی است که از نهاوند و ملایر گرفته تا بروجرد و خرم آباد و الیگودرز و درود و کوهدشت؛ از چهارمحال و بختیاری و فارسون و اردل و لردگان، تا شهرهای شمال خوزستان یعنی ایذه و مسجدسلیمان و تا یاسوج و دهدشت و دوگنبدان و ممسنی، در پهنه ده استان زندگی می کنند و همیشه کانون دفاع از ایران بوده و همواره در قلب ایران حضور چند هزار ساله داشته اند و همیشه در خط مقدم دفاع از ایران و اسلام بوده اند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری چند سال پیش در یادواره شهید علیمردان خان تعبیر زیبایی از قوم لر با این مضمون داشتند که: "قوم بختیاری و لُرها جزء بهترین و باوفاترین اقوام ایرانی هستند و به صفت صداقت، شجاعت، غیرت، صفا و پایداری بر عقائد اسلامی و شیعی شناخته می‌شوند."

رضایی گفت: ما افتخار می‌کنیم و وظیفه خود می دانیم که با همه وجود از ایران و اسلام دفاع کنیم و هیچ گاه زیر بار ظلم و ستم و تجاوز به ایران نرفته‌ایم و من افتخار می کنم که جزو این قوم پرافتخار ایران اسلامی هستم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به شرایط کشور گفت: همه اقوام ایرانی به ویژه قوم پر افتخار لر باید در صحنه باشند تا ایران بتواند از این شرایط عبور کند.

وی ادامه داد: توافق هسته ای ایران با قدرتهای بین المللی یک نرمش قهرمانانه بوده و ایران از بسیاری از خواسته های خود گذشت کرد تا تحریم‌ها و محاصره اقتصادی برطرف شود؛ اما بر خلاف توافق بین المللی برجام یک آدم قلدر به نام ترامپ آمد و این توافق را کنار زد و علاوه بر تحریم‌های قبلی که قبل از برجام وجود داشت، روزی نبود که یک تحریم جدید علیه ایران وضع نکند و حتی بایدن هم از ابتدای سر کار آمدن تحریم و محاصره اقتصادی شدیدی علیه فروش نفت، کشتیرانی، بنادر ایران، تاجران و شرکتهای ایرانی اعمال کرد و بنابراین بسیار امیدوار بودند و فکر می‌کردند ایران به زودی تسلیم آن‌ها می شود، همانطور که آمریکا و اروپا و شوروی چنین رویدادی در ابتدای انقلاب اسلامی با جنگ تحمیلی ایجاد کردند.

وی ادامه داد: آن‌ها رژیم بعث را تحریک به حمله به ایران کردند و در حالی که رژیم بعث خرمشهر را گرفته و آبادان را محاصره کرده و در چند کیلومتری اهواز بود و از مرزهای ایلام و کرمانشاه و کردستان و آذربایجان غربی وارد شده بود؛ خیلی امیدوار بودند که یا ایران تسلیم می‌شود و یا تعدادی از استان‌هایش را جدا کنند؛ اما بعد دیدند که همه این‌ها خیالی خام بوده است.

محسن رضایی گفت: آن‌ها با روی کار آمدن دولت سیزدهم با دولتی مواجه شدند که شروع به شکستن دیوار تحریم اقتصادی کرد و فروش نفت را افزایش داد و درهای بسیاری از بازارهایی که به روی ما بسته بودند را باز کرد و حالا دیدند که محاصره اقتصادی که قرار بود ایران را از پای درآورد در حال شکسته شدن است؛ درشش ماه اول دولت یعنی نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تجارت ایران رشد کرد و تورم شروع به کاهش کرد؛ آن‌ها متوجه شدند که یک اتفاق و تغییر محسوس دراداره کشور دارد پیدا می شود؛ فلذا برنامه ریزی جدید کردند مبنی بر اینکه تفرقه از داخل را با فشار و محاصره اقتصادی همراه کنند و برای این کار گسل هایی در داخل کشور در نظر گرفتند و آن‌ها را فعال کردند.

وی افزود: یکی از این گسل ها مسئله فرهنگی است و برنامه این بود که مردم ایران را به دو گروه طرفدار و مخالف حجاب تقسیم کنند و با ایجاد جنگ داخلی، در کنار تحریم های خارجی ایران را تسلیم کنند. گسل دوم تحریک برخی کشورها علیه ایران بود؛ مثلاً تحریک جمهوری آذربایجان و بستن قراردادهای تسلیحاتی اسرائیل با جمهوری آذربایجان تا در شمال ایران قائله‌هایی به وجود بیاید و فکر و تمرکز ارتش و سپاه و دولت ایران را به سمت شمال ببرد تا اسرائیل بتواند مراکز هسته‌ای ایران را بمباران کند. ازسوی دیگر فکر می کردند در شمال غرب ایران اقوام ترک ایرانی را در حمایت از جمهوری اذربایجان به مخالفت با دولت ایران بکشانند که وفاداری اذربایجان و اردبیل و زنجان به وطن خود ایران اسلامی نقشه آن‌ها را نقش بر آب کرد. گسل سوم سست کردن ستون و رکن اساسی انسجام و اتحاد ملی در ایران، یعنی مسئله ولایت و رهبری بود و دشمنان همه نیروی خود را برای تکان دادن این ستون و رکن انسجام ایران به کار گرفته‌اند، ولی موفق نشدند.

معاون اقتصادی رییس جمهور خاطرنشان کرد: از مرداد ماه سال گذشته که مذاکرات برجام به دلیل زیاده خواهی های طرف مقابل به بن بست رسید دشمنان برای به هم ریختن اوضاع داخلی ایران برنامه ریزی و بنابراین از شهریور ماه اقدام به ایجاد آشوب ها کردند و خیلی هم امیدوار بودند، اما شکست خوردند و بعد به سراغ تعطیلی بازارها رفتند و دیدید با آن مغازه‌دار سنندجی که با رییس جمهور احوالپرسی کرد، در فضای مجازی چه کردند که مجبور شد برای کاهش فشارها ۴۸ ساعت بعد عذرخواهی کند.

رضایی در پایان ضمن اذعان به وجود مشکلاتی در کشور گفت: در کشور ما ضعف‌ها و اشکالاتی است، اما کسانی که پشت صحنه ایستاده‌اند و برنامه‌ریزی می‌کنند، هدفشان جلوگیری از شکست محاصره اقتصادی است، چرا که مطمئن شده‌اند و می‌دانند که محاصره اقتصادی قابل شکسته شدن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    2 0
    تو حرف نزن
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    1 0
    زنده باد ایران و ایرانی.
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      1 0
      مثلاچه ربطی داشت
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    0 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس