قیمت چانگان در طرح خودروهای وارداتی 1.3 میلیارد تومان/ همکاری روسیه برای تولید خودروهای سایپا

مدیر عامل شرکت خودروسازی سایپا گفت: با روسیه مذاکراتی انجام شده است که برخی محصولاتمان را در خطوط تولید روسیه تولید کنیم.

‌به گزارش مشرق، علی تیموری بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بسیاری از کشورهای منطقه از جمله روسیه آرزو دارند که صنعت خودروی ایران را داشته باشند.

مدیر عامل شرکت خودروسازی سایپا افزود: با روسیه مذاکراتی انجام شده که برخی محصولاتمان را در خطوط تولید روسیه تولید کنیم.

وی اظهار داشت: در دهه ۱۴۰۰ باید در حوزه خودرو به تکنولوژی های جدید که به محیط زیست کمک می کند مجهز شویم و لذا سیاستگذاری من برای سال های ۱۴۰۰ تا ۱۴۱۰ به سمت تولید خودروهای پاکی که آلایندگی محیط را کاهش دهد.

تیموری افزود: تمرکز ما امسال تحویل خودروها در زمانی به نسبت کمتر از پارسال است و برنامه ریزی ما برای تحویل خودرو زیر یکصد روز است.

وی بیان داشت: افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت دارای مبنای تصمیم گیری و شروع خوبی بود ضمن اینکه سازمان حمایت آنالیز قیمت ها را ارایه و بسیاری از قیمت های پیشنهادی را تعدیل کرد.

وی با اشاره به واردات دو مدل چانگان گفت: قیمت تمام شده درب گمرک اعلام شده چانگان حدود ۹۰۰ میلیون است که با توجه به سود ۱۷ درصدی در نظر گرفته شده و محاسبه تمام هزینه ها از جمله عوارض و ارزش افزوده و غیره، قیمت تمام شده آن بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون تومان نخواهد بود و این در حالی است که قیمت این خودرو در بازار حدود دو میلیارد و پانصد میلیون تومان است.

مدیرعامل سایپا در مورد افزایش قیمت های اخیر خودرو اظهار داشت: با توجه به شرایط حساس فعلی و تاکید بر موضوع مهار تورم ما از مبنای افزایش قیمت ها راضی هستیم ضمن اینکه از شورای رقابت و سازمان حمایت نیز تشکر می کنیم.

وی افزود: در هفته جاری رو نمایی از مدرن ترین خط تولید موتور را خواهیم داشت که این موتور بر روی دو خودرو نصب خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    8 3
    داره کد میده ، چانگان تو بازار این مدلش نیست که ۲/۵ قیمتش باشه البته این چیزی که شما ساختین اسمش بازار نیست
    • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      1 0
      دقیقا قیمت سازی می‌کنه بهمن ماه این خودرو رو گفتن ۵۸۰ قیمت تمام شده الان فیدلیتی ۸۵۰ ست
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    6 1
    کدوم کشور منطقه آرزوی صنعت شمارو داره ؟ روسیه خودش یه لادا داره یه سرو گردن از ماشیناتون بالاتره
    • NL ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
      0 1
      ولی لیبی تون هیچی نداره
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    6 1
    اگه قرار بود با این قیمتها ماشین برا ۵ درصد ببارین جمعش کنید فقط باب میل دلال است ، تا تعرفه ها اینه مردم آرزوی یه خودروی معمولی باید دفن کنند
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    4 1
    چرا باید خودرویی که تو گمرک ۹۰۰ تومنه رو ۱۳۰۰ بدین دست مصرف کننده؟
    • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      0 0
      900 تو گمرک نشسته با تعرفه ۷۵ درصدی خودروی ۱/۵ تا ۲ که این خودرو ۱/۵ است ۴۰۰ تومن بقیه ۱۷ درصد سود وارد کننده و مالیات ۹ درصدو ...‌‌ خلاصه خوده چانگان بند خدا و‌بقیه شرکتا ۵۰ تومن تا ۱۰۰ سود میگیرن میشه ۴۰۰ تومن اینجا دولت ۷۰۰ و سایپا ۲۰۰
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    3 0
    این خودروها را برای اقشار کم درامد وارد میکنند!
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    0 0
    حساب کنین خودرو قیمتش چند بوده که با تعرفه ۷۵ درصد شده ۹۰۰ خوده چانگان و کیا و فیات و.. مات و مبهوت و هنگ کردند چون نهایتا ۱۰۰ تومن سود بگیرن تازه از ۹۰۰ تا ۱/۳۰۰ سایپا هم ۲۰۰ میخوره و دوباره ۲۰۰ تومن دیگه دولت
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    0 0
    فک کنم خودرو‌۳۵۰ تومن بوده که با تعرفه ۷۵ شده ۹۰۰
  • محسن IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    2 0
    ماشینی که قیمتش 13 هزار دلاره که با دلار 40 تومن حداکثر 500 میلیون پولشه رو دارن 1300 به مردم میفروشن اونم پولش رو 6 ماه جلوتر میگیرن با قرعه کشی . بعد میگن ما چقدر مظلومیم نوش جون مردم . خدایا این مردم چقدر مظلومن
  • میثم IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    1 0
    لطفا اعلام کنید 1300 چطوری بدست آوردی چند خریدید چقدر هزینه حمل هست و تعرفه کمرکی چقدر شده؟ شما خودتون به گرانی خودرو دامن میزنید خود شما میگید این خودرو چین 12000 دلار هست و قرار بود با دلار قیمت 28000 وارد بشه آقا جان این یک میلیارد مابه تفاوت واسه چی هست؟
  • کمال IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    1 0
    خیانت رو تموم کنید خودرو 450 میلیونی و اول گفتین 900 بعد گفتین نهایتا 1100 حالا میگید 1300. منتظر اجتماع و اعتراض جلوی وزارت باشید شما حق ندارید با زندگی مردم بازی کنید. خیلی ها هستن هرچی داشتن فروختن به عشق اینکه یه ماشین هر چند چرند ولی غیر ایرانی داشته باشن. خط ندید قیمت این ماشن نباید بالاتر از 1 تمن باشه. در غیر اینصورت منتظر عواقبش باشید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس