کد خبر 1480891
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
پاشنه آشیل کشتی فرنگی

ناکامی کشتی فرنگی ایران در وزن ۶۰ کیلوگرم موجب شد تا فدراسیون و کادر فنی نگاه ویژه‌ای به تقویت این وزن داشته باشند.

به گزارش مشرق، کسب هشت مدال رنگارنگ از مسابقات کشتی قهرمانی آسیا و رسیدن به جایگاه نخست قاره کهن یکی از مهمترین موفقیت‌های ورزش ایران در آغاز سال ۱۴۰۲ بود. شاگردان حسن رنگرز که با ترکیبی از کشتی‌گیران جوان و باتجربه گام به آستانه گذاشته بودند ۵ مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز کسب کردند.

هر چند که اقتدار فرنگی‌کاران در آسیا موجب حیرت اتحادیه جهانی شد اما حذف مهدی محسن‌نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم موجب نمایان شدن یکی از نقاط ضعف تیم در آستانه شد. محسن‌نژاد بعد از باخت به حریف قزاق از دور مسابقات حذف شد تا مرد ناکام کشتی ایران لقب گیرد. هر چند که باخت محسن‌نژاد در آستانه با حرف و حدیث‌های زیاد و ناداوری مواجه بود اما به نظر می‌رسد که این ملی‌پوش کشتی فرنگی ایران در مدیریت مسابقه و کنترل هیجان خود هنوز به سطح یک ورزشکار حرفه‌ای نرسیده است.

باخت مهدی محسن‌نژاد در مسابقات قهرمانی آسیا در حالی است که وی سال گذشته و در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بلگراد با وجود برتری مطلق برابر کرم‌ کمال ترک در نهایت ضربه فنی شد تا نتواند در جمع هشت نفر پایانی و برتر جهان قرار گیرد. این فرنگی‌کار خوزستانی در مسابقات قهرمانی آسیا با وجود برتری در سه دقیقه نخست، در تایم دوم نتوانست آنگونه که کادر فنی انتظار دارد کشتی را مدیریت کند و نتیجه را واگذار کرد.

البته مهدی محسن‌نژاد سال گذشته و در جام جهانی کشتی فرنگی نمایش درخشانی داشت و حتی کرم‌ کمال ترک را با نتیجه ۹ بر ۷ شکست داد. وی در سه دیداری که برای تیم ایران به روی تشک رفت، پیروز شد. او موفق به شکست نیهات زاهید ممدلی از جمهوری آذربایجان، کرم‌ کمال از ترکیه و نورموخامت عبدالله‌یف قرقیزستانی شد.

باخت در مسابقات قهرمانی آسیا و مسابقات جهانی هر چند که یک اتفاق عجیب برای کشتی‌گیر وزن ۶۰ کیلوگرم ایران نیست اما نداشتن یک فرنگی‌کار ششدانگ در وزن ۶۰ کیلوگرم موجب شده تا زنگ هشدار در این وزن برای ایران به صدا دربیاید. محسن‌نژاد و امیر ده‌بزرگی ۲ مدعی اصلی این وزن به شمار می‌روند و کادر فنی باید نگاه خاصی به تقویت آن داشته باشد زیرا وزن ۶۰ کیلوگرم المپیکی و اهمیت زیادی برای کاروان ورزشی ایران دارد.

پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم و ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم می‌توانند گزینه‌های خوبی برای انتخابی تیم ملی باشند تا در کنار مهدی محسن‌نژاد و امیر ده‌بزرگی بتوانند برای رسیدن به مسابقات جهانی و المپیک تلاش کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس