کد خبر 1480945
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
پایان مرگبار سرنشینان بالگرد نظامی مفقود شده ژاپن

مقام‌های ژاپن اعلام کردند که جسد پنج سرنشین بالگرد نظامی «بلک هاوک» مفقود شده این کشور در استان اوکیناوا پیدا شد.

به گزارش مشرق، توکیو از کشته شدن تمام سرنشینان یک بالگرد نظامی خود که اخیرا سقوط کرده بود خبر داد.

نیروی زمینی ژاپن روز ششم آوریل (۱۷ فروردین ماه) با انتشار یک بیانیه رسمی اعلام کرده بود که این بالگرد نظامی از صفحه رادار محو شده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، طبق این بیانیه اجساد پنج سرنشین بالگرد بلک هاوک که در جنوب غربی ژاپن ناپدید شده بودند، روز یکشنبه (امروز) در استان اوکیناوا پیدا شد.

«نیروی زمینی دفاع از خود» ژاپن که زیرمجموعه وزارت دفاع این کشور است، بعد از ناپدید شدن این بالگرد عملیات گسترده‌ای را برای یافتن بلک هاوک و سرنشینانش آغاز کرده بود.

گفته می‌شود که بالگرد نظامی ژاپن عملیات شناسایی خود را از جزیره شمالی «میاکو» آغاز کرده بود اما در جنوب غربی این کشور از رادار محو شده بود.

بنا بر گزارش‌ها، این بالگرد دارای ۱۰ سرنشین بود و این باور وجود دارد که در آب‌های یک جزیره جنوبی ژاپن سقوط کرده باشد.

طبق بیانیه «نیروی زمینی دفاع از خود» ژاپن، غواصان توانستند اجساد پنج سرنشین بالگرد را از لاشه بالگرد در آب‌های استان اوکیناوا بیرون بیاورند.

این نهاد دولتی افزود، بالگرد بلک هاوک به محض بلند شدن از پایگاه نظامی «تاکایوبارو» در استان کوماموتو دچار نقص فنی شده بود.

پایان مرگبار سرنشینان بالگرد ژاپن در شرایطی رقم خورده که طبق گزارش خبرگزاری «کیودو» این کشور، «ژاپن به شدت در پاسخ به افزایش فعالیت نظامی چین در منطقه از جمله تایوان، در حال تقویت توان دفاعی خود در جنوب غربی ژاپن است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس