بررسی دیدارهای باقی‌مانده فانوس بدستان لیگ| نقش ویژه مدعیان قهرمانی در معرفی سقوط‌کننده‌ها

۳ تیم برای فرار از سقوط در جدول لیگ برتر فوتبال در رقابت هستند.

به گزارش مشرق، در فاصله چهار هفته مانده به پایان لیگ برتر فوتبال کشورمان و در شرایطی که رقابت بین تیم‌های استقلال، سپاهان و پرسپولیس برای کسب قهرمانی در اوج حساسیت قرار گرفته است، در انتهای جدول نیز ۳ تیم برای فرار از سقوط تلاش می‌کنند.

هرچند نساجی و ملوان ۲۵ امتیازی با ایستادن در رتبه‌های دوازدهم و سیزدهم خیال‌شان را بابت برای بقا در لیگ بسیار راحت کرده‌اند اما شرایط برای ۳ تیم دیگر به این راحتی نیست. در زیر نگاهی به دیدارهای باقی مانده مس کرمان، صنعت نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان به عنوان گزینه‌های اصلی سقوط می‌اندازیم:

مس کرمان

از آخرین برد شاگردان فرزاد حسین‌خانی در لیگ برتر شش هفته می‌گذرد و مس کرمان از ۱۸ امتیاز ممکن در این بازی‌ها فقط ۳ امتیاز کسب کرده است. این تیم در حال حاضر با ۲۱ امتیاز روی پله چهاردهم ایستاده و با نزدیک‌ترین تعقیب کننده‌اش در انتهای جدول ۴ امتیاز اختلاف دارد. به همین دلیل باید برای جلوگیری از بین رفتن این فاصله در بازی‌های باقی مانده نهایت تلاش خود را به کار بگیرد. هرچند کرمانی‌ها به دلیل برتری در مجموع ۲ بازی رفت و برگشت با صنعت نفت و نفت مسجد سلیمان در صورت هم امتیاز شدن با هر یک از این تیم‌ها در پایان فصل، در لیگ ماندنی خواهد شد.

نقش ویژه مدعیان قهرمانی در معرفی سقوط‌کننده‌ها

مس در چهار بازی باقی مانده‌اش به ترتیب باید ۲ بار در خانه به مصاف حریفان برود اما قطعا تقابل با تیم روپای تراکتور در هفته بیست و هشتم و سپاهان مدعی قهرمانی در هفته سی‌ام بسیار دشوار خواهد بود. این تیم در هفته بیست و هفتم نیز باید دربی استان کرمان را در خانه مس رفسنجان برگزار کند و به زمین رفتن در خانه ملوان در هفته بیست و نهم نیز کار راحتی نیست.

صنعت نفت آبادان

نفتی‌های آبادان پس از حضور عبدالله ویسی دچار تحول مثبتی شده‌اند و نسبت به قبل امید بیشتری برای بقا دارند. این تیم از زمان انتخاب ویسی در چهار بازی فقط یک بار در خانه سپاهان و با یک گل مشکوک متحمل شکست شده اما در ۳ بازی دیگرش ۵ امتیاز کسب کرده است. یعنی حدود ۳۰ درصد امتیازهای کل فصل صنعت نفت ۱۷ امتیازی در همین چهار دیدار اخیر کسب شده است. با این وجود شاگردان ویسی برای فرار از سقوط، باید در هفته‌های بیست و هشتم و سی‌ام ۲ بازی فوق‌العاده سخت خارج از خانه برابر استقلال و گل‌گهر برگزار کنند.

نقش ویژه مدعیان قهرمانی در معرفی سقوط‌کننده‌ها

طلایی‌پوشان آبادانی البته به نسبت مس بازی‌های داخلی راحت‌تری دارند. آن‌ها در بازی آینده خود به مصاف نساجی می‌روند که در نیم فصل دوم یک بار هم برنده نشده و در هفته بیست و نهم نیز از یک تیم دیگر نیمه پایینی جدول یعنی ذوب آهن میزبانی خواهند کرد.

نفت مسجد سلیمان

قعرنشین ۱۶ امتیازی جدول لیگ پس از ۲۲ بازی سرانجام در دیدار مقابل ذوب آهن برنده شد تا کورسوی امیدی برای بقا به دست آورد. شاگردان ابراهیم اشکش ۲ بازی خانگی خود را به ترتیب در هفته بیست و هشتم مقابل سپاهان و در هفته سی‌ام برابر ملوان برگزار خواهند کرد. ۲ بازی خارج از خانه این تیم نیز در هفته‌های بیست و هفتم برابر فولاد که با حضور علیرضا منصوریان روند مثبتی را طی می‌کند و در هفته بیست و نهم با یکی دیگر از تیم‌های نیمه بالای جدول یعنی آلومینیوم اراک است.

نقش ویژه مدعیان قهرمانی در معرفی سقوط‌کننده‌ها

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بشار عبدالواحد IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    1 1
    سر تیم های جنوبی را بریدند. شیشتقلال کثیف و لنگپولیس حقیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس