کد خبر 1481349
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
حمله رئیس بارسلونا به رئال مادرید

رئیس باشگاه بارسلونا درباره پرونده موسوم به بارسا گیت، به رقیب دیرینه خود حمله کرد.

به گزارش مشرق، خوان لاپورتا در کنفرانس خبری که برای دفاع از باشگاه بارسلونا در پرونده پرداخت پول به مقام ارشد سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال اسپانیا برگزار کرده بود، به باشگاه رقیب یعنی رئال مادرید حمله کرد.

پس از انتشار خبری مبنی بر اینکه بارسلونا در بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ و در زمان ریاست «جوزپ ماریا بارتومئو» به «خوزه ماریا انریکز نگریرا» نایب‌رئیس کمیته داوران فدارسیون فوتبال اسپانیا مبلغ هفت میلیون یورو پرداخت کرده است، جنجال‌های زیادی در فوتبال اسپانیا به راه انداخت و رسانه‌ها از آن با عنوان «بارساگیت» یاد کردند.

حمله رئیس بارسلونا به رئال مادرید

موضوع باعث گمانه‌زنی درباره انتخاب داوران مورد علاقه تیم بارسلونا برای بازی‌های این تیم شده اما نگریرا گفته این پول بابت «راهنمایی‌های فنی» به او پرداخت می‌شد تا بارسایی‌ها مطمئن شوند تصمیمات داوری به ضرر آن‌ها نیست و کاملاً بی‌طرفانه است.

حملات لاپورتا به رئال مادرید از آنجا نشأت می‌گیرد که رئال مادرید اعلام کرده قصد دارد در روند دادگاه درباره این پرونده مشارکت کند. این در حالی است که دادستانی اسپانیا درباره بعد ورزشی این ماجرا تحقیقات خود را اجرا کرده است.

حالا لاپورتا همه این اتهام‌ها را رد کرده و با حمله به «خاویر تباس» رئیس لالیگا و همچنین باشگاه رئال مادرید، گفته بارسلونا قربانی یک کارزار برای بی‌ثبات‌سازی باشگاه بوده است.

لاپورتا در کنفرانس خبری امروز (دوشنبه) خود گفت: من می‌خواهم درباره یک باشگاه نکاتی را روشن کنم. این باشگاه، رئال مادرید است؛ باشگاهی که همیشه و از لحاظ تاریخی مورد حمایت و باشگاه رژیم (اسپانیا) بوده است. من می‌خواهم به شما یادآوری کنم که برای بیش از ۷۰ سال، بیشتر افرادی که داوران را تعیین می‌کردند، مدیران، اعضا یا بازیکنان رئال مادرید بودند.

رئیس بارسلونا دخالت رئال مادرید در روند دادرسی پرونده نگریرا را به موفقیت آبی‌واناری‌ها مرتبط کرده و گفته است: رئال مادرید خود را در این پرونده به عنوان قربانی فساد در ورزشی معرفی می‌کنند. این یک خباثت حداکثری است؛ آن‌هم پس از موفق‌ترین دوره در تاریخ بارسلونا. این یک کارزار برای بی‌ثبات‌کردن ماست.

او ادامه داد: پرونده نگریرا یک پرونده فساد ورزشی نیست. رئال مادرید معتقد است آسیب دیده اما آن‌ها هستند که ده‌هاست به فوتبال آسیب زده‌اند.

حمله رئیس بارسلونا به رئال مادرید
لاپورتا در ادامه از روابط متشنج رئال و بارسلونا سخن گفت و اضافه کرد: روابط با رئال مادرید آسیب دیده (اما قطع نشده) است. رابطه آن‌ها با بسیاری از باشگاه‌ها این‌گونه است.

روابط لاپورتا و فلورنتینو پرز از زمان بازگشت دوباره لاپورتا به بارسلونا عادی بود اما پس از دو بار لغو ضیافت سنتی میان آن‌ها پیش از دو ال‌کلاسیکو اخیر و صحبت‌های آتشین امروز رئیس بارسلونا، به نظر می‌رسد روابط دو مدیر هم بیش از گذشته متشنج خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس