کد خبر 1481649
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
نخستین مدرس VAR در ایران معرفی شد

عنوان نخستین مدرس VAR در کشورمان معرفی شد.

به گزارش مشرق، دانیال مرادی در مورد دریافت گواهینامه کمک‌داور ویدئویی اظهار داشت: کمک داور ویدئویی ۴-۳ سال است که در تورنمنت‌های مهم فیفا استفاده می‌شود. اولین بار فیفا در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه این سیستم را راه‌اندازی کرد و پس از آن در سال ۲۰۱۹ به فکر تربیت مدرس در سراسر جهان افتاد. در همان سال به عنوان مسئول آموزش VAR در دوره آموزشی در کشور قطر شرکت کردم.

وی افزود: آن دوره زیر نظر ماسیمو بوساکا، رئیس دپارتمان داوری فیفا و مدرسان فدراسیون جهانی یعنی فرهاد از ازبکستان، خورخه لاروندیا، و محمد سوبخیدین از مالزی، برگزار شد. دوره‌ها را گذراندیم، اما در آن زمان سیستم کمک‌داور ویدئویی در کشورمان حاضر نبود.

سرپرست دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال عنوان کرد: حدود یک سال قبل و در سال ۲۰۲۲ به امارات سفر کرده و در شهر دبی دوره آموزشی را زیر نظر مسئول مستقیم کمک داور ویدئویی یعنی مایک فن دهورست هلندی که مدیر VAR فیفا است و لاروندیا با حضور مدرسان سراسر دنیا پشت سر گذاشتیم. آن دوره بسیار خوب بود و آزمون‌های زیادی در آن برگزار شد. به صورت تئوری و عملی آموزش دیدیم و درنهایت ۱۳ مارس یا ۲۲ اسفند سال گذشته صلاحیت من به عنوان تنها مدرس رسمی کمک داور ویدئویی توسط فیفا در پلتفرم کمک داور ویدئویی ثبت شد و اکنون به عنوان تنها مدرس ایرانی این سیستم در خدمت هستم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس