کد خبر 1481922
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
گفت‌وگوی بن‌سلمان و عباس درباره تحولات فلسطین

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و ولی‌عهد سعودی در جده با هم دیدار و درباره آخرین تحولات فلسطین گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که به عربستان سفر کرده، امروز (چهارشنبه، نوزدهم آوریل) در شهر جده، با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی دیدار و گفت وگو کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عربستان «واس»، عباس و بن‌سلمان در این دیدار ضمن بررسی آخرین تحولات در اراضی فلسطین، بر تداوم تلاش‌ها برای تضمین حقوق مشروع مردم فلسطین تاکید کردند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و ولی‌عهد سعودی در این گفت‌وگو بار دیگر از لزوم تأسیس کشوری مستقل برای فلسطین به پایتختی قدس شرقی [راهکار دودولتی] مطابق با طرح صلح عربی و قطعنامه‌های حقوقی بین‌المللی مربوطه سخن گفتند.

عباس و بن‌سلمان در حالی امروز دیدار کردند که هم‌اکنون هیأتی از سران جنبش «حماس» در عربستان حضور دارند و رسانه‌ها در حال رصد و تحلیل همزمانی این رایزنی‌ها با طرف‌های فلسطینی از سوی مقامات ریاض هستند.

آخرین اخبار از فعالیت هیأت رهبران حماس طی سفر به عربستان حاکی از آن است که آن‌ها قبل از آغاز گفت‌وگوهای سیاسی با مقامات سعودی، دو شب گذشته مناسک حج عمره را به جا آورده‌اند.

خبرگزاری «آناتولی» به نقل از یک منبع آگاه فلسطینی گزارش داده بود که هیأت بلندپایه‌ای از جنبش حماس به رهبری «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش، شب دوشنبه (هفدهم آوریل) در سفری که برای اولین بار انجام می شد، وارد عربستان سعودی شده است.

آناتولی در گزارشش آورده بوده که اعضای جنبش حماس پس از ادای مناسک عمره، با شماری از مقامات سعودی در این سفر دیدار خواهند کرد. این خبرگزاری ترکیه‌ای همچنین اضافه کرد که حماس در خدمت به آرمان فلسطین اصرار دارد که با تمام کشورهای عربی و اسلامی روابط متعادلی برقرار کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس