اعتصاب کارمندان فرودگاه لندن همزمان با تاج‌گذاری چارلز سوم

کارمندان امنیتی فرودگاه مهم شهر لندن برای اجرای هشت روز اعتصاب در ماه می که با مراسم تاجگذاری پادشاه انگلیس نیز همزمان است، فراخوان دادند.

به گزارش مشرق، کارمندان بخش امنیتی فرودگاه مهم «هیترو» در شهر لندن برای اجرای هشت روز اعتصاب در اعتراض به حقوقشان در ماه مه که با تاریخ تاجگذاری «چارلز سوم» پادشاه جدید انگلیس نیز تلاقی پیدا می‌کند فراخوان صادر کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «پرس اسوسیشن»، اعضای اتحادیه صنفی «یونایت» که این کارمندان را نمایندگی می‌کند اعلام کرده آنها قرار است در تاریخ های چهارم، پنجم، ششم، نهم، دهم، بیست و پنجم، بیست و ششم و بیست و هفتم ماه مه ( چهاردهم، پانزدهم، شانزدهم، نوزدهم و بیستم اردیبهشت و چهارم، پنجم و ششم خرداد ۱۴۰۲) اعتصاب کنند.

اتحادیه صنفی «یونایت» گفته است، این اعتصاب‌ها باعث ایجاد «اختلالات و تاخیرهای اجتناب ناپذیر» در این فرودگاه همزمان با افزایش سفر ها به انگلیس به علت تاجگذاری پادشاه جدید این کشور خواهد شد.

۱۴۰۰ کارمند امنیتی این فرودگاه اخیرا در حوالی تعطیلات عید پاک نیز اعتصابی ۱۰ روزه را اجرا کردند.

«شارون گراهام»، دبیر کل اتحادیه یونایت گفت: «دوباره ما رئیسی داریم که فکر می‌کند افزایش درآمد خودش مقبول است در حالی که با افزایش معقول حقوق کارمندان خودش مخالفت می‌کند.»

او اضافه کرد: «این اعتراض با رای تعداد هر چه بیشتری از کارمندان قرار است تشدید شود و انتظار می‌رود که اختلالها در تمام طول فصل تابستان ادامه یابند.»

«وین کینگ»، یک نماینده منطقه‌ای اتحادیه یونایت گفت: «اعتصابهای ماه آینده میلادی منجر به اختلال بیشتر در سفرهای مسافران فرودگاه هیترو می‌شود اما این جنجال نتیجه مستقیم مخالفت لجبازانه مقامهای فرودگاه هیترو در اجابت توقعات اعضای ما با دادن پیشنهادی معقول است.»

او خاطر نشان کرد: «اعضای ما صراحتا درخواستشان برای افزایش اساسی دائمی حقوقشان را مطرح کرده‌اند. اما دادن یک مبلغ اضافی برای یک نوبت از فشار مالی هر روزه ای که به اعضای ما وارد می‌شود نخواهد کاست.»

یک سخنگوی فرودگاه هیتروی لندن در واکنش به این فراخوان گفت: «ما در جریان اعتصاب ۱۰ روزه شکست خورده اعضای اتحادیه یونایت توانستیم به طور مناسب فرودگاه هیترو را مدیریت کنیم و مسافران می‌توانند اطمینان داشته باشند که ما این بار هم دوباره چنین کاری می‌کنیم. ما اجازه نخواهیم داد اتحادیه یونایت در جریان ورود مسافران به بریتانیا در یک چنین مقطع زمانی مهمی برای کشور اختلال ایجاد کند.»

این سخنگو با به چالش کشیدن کارمندان معترض اظهار کرد: «اعضای اتحادیه یونایت به جای آنکه به دنبال شکار سرتیترهای رسانه‌ها باشند باید به اعضای خودشان گوش کنند. اکثریت همکاران فرودگاه هیترو اعتصاب را نخواسته و خواستار قبول پیشنهاد مطرح شده در مذاکرات هستند. هر روز که اتحادیه یونایت به اعضایش اجازه قبول پیشنهاد افزایش حقوق ده درصدی همراه با یک مبلغ ۱۱۵۰ پوندی را ندهد به همکاران آنها که مستحق این پول هستند ضرر وارد می‌کند.»

فرودگاه هیترو اعلام داشته که ماه‌ها مشغول مذاکرات با کارمندانی که به شرایط کاری و حقوقشان معترضند بوده اما اتحادیه یونایت با پیشنهاد حقوقی جدید برای این کارمندان مخالفت کرده است.

انگلیس به همراه چند متحد اروپایی وغربی دیگرش در پی تبعات اقتصادی ناشی از تحریم‌هایی که غرب در طول سال گذشته میلادی به بهانه تحولات اوکراین علیه روسیه اعمال کرد و کمک های تسلیحاتی که غربی ها برای کمک به اوکراین در جنگ با روسیه ارسال کردند، درگیر اعتراضات و اعتصابات پی در پی گروه‌ها و اقشار مختلفی که از فشارهای اقتصادی و تنزل شرایط کاری و حقوقی خود ناراضی هستند شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    1 0
    انشاالله تجزیه انگل ستان، دشمن شماره یک ایران، اسلام و بشریت به زودی. وری سون.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس